Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Ik wil gaan truffelen maar slik pijnstillers kan dat?

Ik wil graag met me vriend truffels gaan gebruiken (de drugs truffels) maar ik weet niet of ik het mag gebruiken met pijnstillers. Ik slik zelf tramadoli(soort morfine) diclofenac en paracetamol wegens mijn gekneusde voet. Er staat wel op de site waar we ze bestellen dat antidepressiva niet met truffels mag combineren maar ook niet met pijnstillers ? Ik vraag me dit af omdat je met clusterhoofdpijn vaak truffels als pijnstillers neemt.

Weet jij het antwoord?

/2500

Truffels bevatten hallucinogene stoffen zoals psilocine en psilocybine. De pijnstiller tramadol kan in zeldzame gevallen hallucinaties veroorzaken, maar ook andere psychische bijwerkingen zoals verwardheid en slaperigheid. In combinatie met stoffen uit de truffels is de kans op bijwerkingen met tramadol wellicht hoger en kan misschien een bad trip ontstaan. Dit is even puur theoretisch geredeneerd, maar toch zou ik daarom niet combineren en wachten tot je de pijnstillers niet meer hoeft te gebruiken.

Goed dat je er even over nadenkt.Maar gewoon doen. De medicatie waar je op zit zal weinig invloed hebben op je trip, meer de zorgen die je hierover hebt. Zolang jullie samen zijn kan er weinig fout gaan.Ga je niet lekker,ga je slapen. Ik zou zeggen neem niet de zwaarste die ze hebben!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100