Wat maakt dure erectiepillen anders?

Ik bestel altijd Erectiepillen (capsules) online die heel goed helpen maar die kosten 5 euro per stuk. Ik heb gekeken naar de ingrediënten en die zijn:

Per capsule
syberische ginseng 8:1 175mg
Maca 12:1 150mg
Tribulus Terrestras L 150mg (concentratie niet gemeld op product)

Ik dacht, deze dure erectiepillen zijn geen wonder maar doen gewoon 3 stofjes in een capsule en verkopen het voor een 5 of 10 -voud van de kostprijs.
Nu heb ik online bijv een hele pot met 150 maca capsules besteld voor 15 euro. en nog een potje met capsules van die andere 2.

Nu heb ik precies dezelfde ingredienten maar dan iets van 30x zoveel voor hetzelfde geld.
Echter op een of andere manier als ik deze goedkope lose capsules bijelkaar slik, merk ik echt totaal maar ook totaal geen verbetering. En niet 1x maar nooit, en als ik dan die dure erectie capsule van 5 euro weer neem dan werkt die overduidelijk wel.
Het gaat om precies dezelfde ingrediënten, ik slik zelfs iets meer dan bij die dure erectiepil. Dit zijn de ingrediënten van de losse goedkope capsules die ik inneem:

Maca 4:1 600 mg
Tribulus terrestris L. 600 mg (concentratie niet gemeld op product)
Siberische Ginseng 200mg (concentratie niet gemeld op product)

Zou het misschien ermee te maken kunnen hebben dat de capsules van die dure erectiepillen sneller of beter opnemen? Of bevatten die dure pillen misschien versere ingrediënten of zoiets?

een jaar geleden
1.9K
Cryofiel
een jaar geleden
Ik ken een "natuurlijk" slaapdrankje (Nervensaft, wordt ook onder andere namen verkocht), met allerlei kruiden en andere plantaardige ingrediënten. Een vriendin is er lyrisch over.

Wat bleek bij analyse? Het spul bevatte inderdaad al die kruiden en planten. Maar ook... een flinke dosis chemisch slaapmiddel. Maar dat stond niet op de verpakking...

Zou dat bij jou ook het geval kunnen zijn? Dat je dus maca, tribulis en ginseng slikt die niets doen, plus een fikse dosis sildenafil ("viagra")?
mikebekkers
een jaar geleden
Dat zou wel een hele goeie verklaring kunnen zijn dat alles meteen duidelijk maakt. Maargoed het zou wel een grof schandaal zijn lijkt me als er ongemelde verboden stoffen in zitten. Het merk erectiepillen die ik neem heet Male Plus uit belgie en die bestaat al sinds 2009 en is 1 van de de meest bekende/verkochte die er op de markt is volgens mij. En ik denk dat ze in nederland/EU ook wel streng zijn. Maar ik sluit niks uit natuurlijk...
Thecis
een jaar geleden
https://www.gezondheidenwetenschap.be/gezondheid-in-de-media/let-op-met-voedingssupplementen-voor-erectieproblemen Wellicht toch een placebo effect?
Cryofiel
een jaar geleden
Nog een voorbeeld: Droomsap.

Zie https://www.trouw.nl/zorg/droomsap~bbcb86e8/

Ik heb niet nagezocht of Droomsap hetzelfde goedje is als Nervensaft.
mikebekkers
een jaar geleden
Ik had toevallig ook al dat artikel van gezondheidenwetenschap.be hierover gelezen. Wat ik wel opmerkelijk vind is dat deze nieuwssite concludeert dat supplementen op basis van plantenextracten veel te weinig degelijk wetenschappelijk onderzoek hebben gehad om aantonen dat ze werken. Als ik alleen al even google naar maca lees ik van alles over dat ze kunnen helpen bij heleboel seksuele functies en dat uit diverse onderzoeken blijkt dat maca bijvoorbeeld het libido kan stimuleren. Maar goed dat placebo effect zou nog wel inderdaad het geval kunnen zijn bij mij. Ik ga dit de komende tijd testen door de originele dure erectiecapsules en de goedkopere variant met een briefje met de naam ervan onder verschillende kopjes te doen, deze door elkaar te husselen zodat ik niet meer weet welke de originele zijn, en dan als ik merk dat het medicijn echt werkt, naar het briefje kijken welke het nou was. En dit dan paar keer herhalen om toeval uit te sluiten.
mikebekkers
een jaar geleden
Ik ben 29 jaar en al sinds mijn 17e heb ik PSSD (permanente seksuele disfunctie na gebruik van SSRI's antidepressivia). Bij de meeste gebruikers stoppen deze klachten als ze stoppen, maar bij een aantal waaronder ik houden deze problemen (gevoelloos orgasme, erectieproblemen, minder gevoel) permanent aan. Voor mijn 17e werkte alles nog perfect. Wellicht dat de aanhoudende seksuele klachten na het stoppen van de antidepressivia van toen wel een novebo effect zijn, en dat deze dure erectiepillen weer een placebo effect hebben op dat novebo effect wat ik al had. Wel heeeel bijzonder hoe krachtig te geest kan zijn dat als die iets alleen maar gelooft er al naar handelt. Ik vraag me af hoe ik dan ook van dit mogelijke novebo effect af kom en mijzelf echt iets te laten geloven waardoor ik echt denk dat ik "genezen" ben en zo het novebo effect stopt waar ik al 12 jaar last van heb.

Geef als eerste antwoord