Vergoot alcohol de kans op gewenning in combinatie met Diazepam?

Ik gebruik de laatste tijd Diazepam 15 MG met een paar glazen wijn (max 6glazen). Na een tijdje val ik letterlijk om en wordt dan uren later wakker met nog de effecten voelbaar. Het is een verschrikkelijk goed gevoel, ik heb geen angst/depressieve gevoelens meer op dat moment.

Nu ik weer bij kennis ben vraag ik mij toch af of de combinatie de kans op verslaving niet vergroot? Ik doe deze combinatie niet meer dan 1x per week en dan is nog genoeg voor een paar dagen.

7 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ja, alcohol vergroot de kans op gewenning in combinatie met Diazepam. Het gebruik van alcohol en Diazepam tegelijkertijd kan leiden tot een verhoogde tolerantie, waardoor je meer Diazepam nodig hebt om hetzelfde effect te bereiken. Het is daarom belangrijk om de dosering van Diazepam te verlagen als je alcohol gebruikt.
Bronnen:
een maand geleden