Bestaat er een middel/medicijn die zweten onder de armen verminderd?

Mijn huisarts vind dat ik geen medicijn nodig heb en schrijft niets voor. Ik heb zelf al geprobeerd met speciale deodorant. Verder ben ik naar één van de winkels van de tuinen geweest en daar een middel gekregen, maar dat hielp niet. Bij de kruitvat ook wat gekregen maar hielp ook niet. Heeft iemand een idee wat ik hier tegen kan doen. Er is wel geconstateerd door de dokter dat ik Hyperhydrosis heb.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Velen, de meeste met flinke bijwerkingen:
https://www.huidarts.com/huidaandoeningen/hyperhidrosis/ Volledig stoppen met deo e.d. kan ook helpen in combinatie met meer natuurlijke zeep of douchegel, bijvoorbeeld van Yes to Carrots.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Jackd, Deze informatie had ik al eerder gezienbij zelf kijken op internet. Weet je ook een medicijn? De genoemde medicijnen krijg je alleen via een recept en mijn huisdokter vindt dat niet nodig.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Alle werkenden medicijnen zijn (redelijk) zware medicijnen en die zijn dus niet vrij verkrijgbaar. Ik kan niet zien hoe ernstig het is, maar misschien tijd voor een second opinion?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Uit ervaring van familie weet ik dat botox super werkt. https://amstelzijdekliniek.nl/onze-behandelingen/gezicht/overmatige-transpiratie/?doing_wp_cron=1486346854.5127830505371093750000
paulus811
7 jaar geleden
Deodorant maskeert alleen de geur. Om het zweten zelf te verminderen kun je Rexona Max Protection for Men gebruiken (zilverkleurig doosje voor ongeveer 7 euro bij Kruitvat). Ik gebruik dit al jaren en heb altijd droge oksels terwijl ik daarvoor wel vaak zweetplekken had.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Al deze deo's ook al gebruikt. Dat had geen nut. Ik ben echt op zoek naar een medicijn. Botox wordt overigens niet vergoed door de verzekering.
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Second opinion. Daar heb je gewoon recht op. Je huisarts neemt het blijkbaar niet serieus. Prima dan zou ik zeggen, neem jij de huisarts dan maar niet serieus. Ga naar een ander. Ik heb de pest aan dokters die hun patiënten niet serieus nemen!

Antwoorden (2)

Hyperhidrosis wordt veroorzaakt door overactieve zweetklieren. Het is een vervelend probleem dat bij ongeveer drie procent van de bevolking voorkomt. Mogelijke oorzaken zijn: aanleg, stress, angst, koorts, een overactieve schildklier, overgewicht.

Een goede lichaamshygiëne is belangrijk. Douche of was je regelmatig, liefst met een milde zeep (die de zuurgraad van jouw lichaam zo veel mogelijk benadert). Draag kleding van natuurlijke materialen, dus geen synthetische stoffen maar bijvoorbeeld 100% katoen. Doe elke dag schone kleren aan.

Wees matig met alcohol, want dat zorgt voor verwijding van de bloedvaatjes onder de huid en daarmee voor meer warmte en transpiratie. En vermijd sterk gekruide gerechten.

Als je bovenstaande adviezen toepast maar nog steeds last hebt kan je daarna nog als middelen proberen om aluminiumchloride en aluinpoeder te gebruiken. Zie voor de gebruiksaanwijzing http://www.apotheek.nl/medicijnen/aluminiumzouten-op-de-huid?product=aluminiumchloride-oplossing-fna#belangrijk-om-te-weten-over-aluminiumzouten-op-de-huid
Amadea
7 jaar geleden
een mogelijke, maar dure oplossing is het door een huidarts in laten spuiten van botox in de zweetklieren, deze worden dan geblokkeerd en zullen geen zweet meer produceren,
het moet wel door een arts gebeuren die er verstand van heeft omdat er precies in de zweetklieren geprikt moet worden,
groet van Joske11