Helpt XL Medical vetbinder om niet dik te worden bij alcohol gebruik?

Ik wil volgende week beginnen met een dieet en wil XL Medical Vetbinder gebruiken maar het probleem is dat ik alcohol wil blijven drinken 1 keer in de week in het weekend. Ongeveer 8 cocktails. Dat kan toch geen kwaad he als ik 1 keer in de week wil zondigen? Gaat dat middel dat de suiker die in vet worden omgezet binden zodat het niet wordt opgenomen zodat ik geen suikers van de alcohol in mijn lichaam wordt opgenomen?

Toegevoegd na 4 minuten:
En je blijft toch nog zat he of wordt de werking van afgenomen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.7K
paulus811
7 jaar geleden
Ik ben geen dieetexpert, maar zou je het aantal cocktails om te beginnen niet eens halveren? En ook in de keuze van de cocktail kun je minder ongezonde keuzes maken. Ik snap best dat het lastig is om af te vallen en alcoholinname te beperken en spreek uit ervaring, maar vrees toch dat het een belangrijke oorzaak van het overgewicht verklaart (en ook daar spreek ik helaas uit ervaring).
Ritsuka
7 jaar geleden
8 cocktails is wel veel in een weekend. Je kunt hier ook minder van drinken.
Je hebt anders kans dat je je tekort van de week weer teniet doet met je alcoholconsumptie.
Ritsuka
7 jaar geleden
je word niet per se dik van alcohol, je word dik als je meer eet dan je verbruikt op een dag.
Alcohol zorgt voor een remming van de inhibities, en je krijgt vaak een snaai kick.
Ook word alcohol als eerste verteerd door je lichaam, waardoor overige voeding die je inneemt eerder omgezet kan worden tot vet. Deze zin snap ik helemaal niks van, kun je dit iets anders uitleggen?
"Gaat dat middel dat de suiker die in vet worden omgezet binden zodat het niet wordt opgenomen zodat ik geen suikers van de alcohol in mijn lichaam wordt opgenomen"
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het zou vet binden in de darmen.
Suikers worden eerst opgenomen en pas in het lichaam omgezet in vet. Het heeft dus totaal geen effect op suikers. Sowieso is het effect zeer klein.
https://www.consumentenbond.nl/dieet/xl-s-medical Je kan ook hier kijken of bijvoorbeeld naar koffietijd, maar eigenlijk lees en kijk je dan naar reclame.
http://www.lindanieuws.nl/lindalab/linda-lab-testte-vetbinders-xl-s-medical/ En ja, je wordt gewoon net zo dronken als altijd.

Antwoorden (1)

XL Medical helpt zeker niet tegen dik worden door suiker en alcohol. Het enige dat het doet, is de opname van vet in de darm verminderen; suiker en alcohol worden nog steeds opgenomen.

Dit los van de vraag dit soort producten sowieso helpen bij afvallen.