Zoals anderen al opmerken: zolang je de stofnamen van een middel aanhoudt en niet een Nederlandse merknaam gebruikt, vind je bij een apotheker of drogist altijd wel wat je zoekt. Voor paracetamol geldt als enige uitzondering dat ze dat in Noord-Amerika kennen als acetaminophen, hoewel waarschijnlijk de meeste mensen daar het beter kennen onder de bekende merknaam Tylenol.

Dus een apotheker of drogist zal je ongetwijfeld aan good ol' paracetamol of ibuprofen kunnen helpen, maar een verkoopster zonder kennis van medicijnen kent niet elk middel, en in sommige landen wordt bepaalde medicatie eigenlijk alleen maar onder merknamen verkocht. Dan kan het handig zijn om wat lokaal bekende merknamen te kennen, wat natuurlijk ook handig is als je zelf in een winkel probeert te vinden wat je zoekt.

Bekende merknamen voor paracetamol zijn in Oostenrijk zijn:
-Mexalen
-Momentum
(http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_paracetamol_brand_names)

Bekende merknamen voor ibuprofen in Oostenrijk zijn:
-Aktren
-Brufen
-Dismenol
-Dolgit
-Dolofort
-Ibumetin
-Kratalgin
-Nureflex
-Nurofen
-Ratiodolor
(http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_ibuprofen_brand_names)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Paracetamol und Ibuprofen.

http://de.wikipedia.org/wiki/Paracetamol
http://de.wikipedia.org/wiki/Ibuprofen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tuurlijk! +1
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jottem, er is weer eens een minnaar actief.
Hetzelfde !! Dat zijn namen van een werkzame stof .
Alleen de uitspraak zal anders zijn in het Duits
Oostenrijks .
En andere merknamen .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1. Ik snap die minnen absoluut niet. Stofnamen zijn in zowat iedere taal (nagenoeg) hetzelfde. Ik heb de afgelopen jaren medicijnen moeten traceren uit de meest uiteenlopende landen. Zolang er iets van een stofnaam in Latijnse lettertekens op de verpakking staat kwam ik er altijd uit, als het om ook in Nederland bekende middelen ging. En in zeldzame gevallen met behulp van de apotheek.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank voor je + .
Ik ken zelf ook véle merken (ben drogist) .
Veel mensen snappen idd. verschil niet tussen stof- en merknamen .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies. Vandaar dat ik het een keurige vraag vond met een paar even keurige antwoorden.
Paracetamol en Ibunin
(in Duitsland is het wel Ibuprofen)