Hoeveel pillen ben ik vergeten als ik dinsdagavond 22:00 moest beginnen en donderdagochtend 8:00 er achter kwam?

Normaal moest ik dinsdag met nieuwe strip beginnen. Ik neem mijn pil altijd rond 22.00. Nu was het donderdag iets voor 8.00 dat ik er aan dacht. Nu is mijn vraag ben ik 1 of 2 pillen vergeten want als je van 22.00 uitgaat dan is de 2e pil 10 uur te laat dus nog binnen de marge. Ahja ik neem Zoely.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

ZOELY

Als je een witte, werkzame tablet (tabletten 1-24 van je strip) vergeet, moet je het volgende doen:
•Als je minder dan 24 uur te laat bent met het innemen van een tablet, is de werking ervan niet verminderd. Neem die tablet dan alsnog in zodra je eraan denkt en neem de volgende tabletten weer op de gebruikelijke tijd in.
•Als je meer dan 24 uur te laat bent met het innemen van een tablet, kan de werking ervan wel verminderd zijn. Hoe meer tabletten je achter elkaar vergeten bent, des te groter de kans wordt dat de werking ervan verminderd is. De kans op onvoldoende bescherming tegen zwangerschap is het grootst als je een tablet vergeet aan het begin of aan het einde van de strip. Volg de volgende instructies in onderstaand schema daarom goed op.

Meer dan 1 pil vergeten -> vraag je arts om advies
Slechts 1 witte tablet vergeten -> neem contact op met je arts als je geslachtsgemeenschap hebt gehad. Bij geen geslachtsgemeenschap, innemen en daarna strip normaal afmaken, gebruik 7 dagen een condoom.

Of je nou 1 of 2 bent vergeten is niet zo belangrijk, het belangrijkste is de vraag, heb je seks gehad de laatste tijd? Indien dit niet zo is, gewoon beginnen met eerste pil van strip en slikken als normaal. En dan ben je dus een tijdje minder beschermd tegen zwangerschap.
Bij wel seks moet je naar de huisarts.