Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Voor heveel maanden mag een Apotheek medicijnen meegeven? Een half jaar of drie maanden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een apotheek zal de meeste geneesmiddelen voor maximaal 3 maanden meegeven. Dit is vooral om onnodige verspilling tegen te gaan, mochten mensen van middel of dosering veranderen. Sommige geneesmiddelen, bijvoorbeeld de benzodiazepines (oxazepam, temazepam, etc.), meestal gebruikt als slaapmiddel of tegen angststoornissen, worden voor maximaal 1 maand meegegeven, omdat ze bij chronisch gebruik verslavend werken. Als je een medicijn voor het eerst krijgt, wordt voor 2 weken meegegeven. Er wordt vervolgens gekeken of iemand geen bijwerkingen heeft en of het middel werkt en dan wordt voor langere tijd meegegeven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Sommige medicijnen daar heb ik ook last van maar voor drie maanden.
(Lees meer...)
10 jaar geleden
ik heb medicijnen voor 3 maanden ,waar bij ik ook 2 soorten medicijnen heb die ik elke maand moet doorbellen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding