Voor heveel maanden mag een Apotheek medicijnen meegeven? Een half jaar of drie maanden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.8K

Het beste antwoord

Een apotheek zal de meeste geneesmiddelen voor maximaal 3 maanden meegeven. Dit is vooral om onnodige verspilling tegen te gaan, mochten mensen van middel of dosering veranderen. Sommige geneesmiddelen, bijvoorbeeld de benzodiazepines (oxazepam, temazepam, etc.), meestal gebruikt als slaapmiddel of tegen angststoornissen, worden voor maximaal 1 maand meegegeven, omdat ze bij chronisch gebruik verslavend werken. Als je een medicijn voor het eerst krijgt, wordt voor 2 weken meegegeven. Er wordt vervolgens gekeken of iemand geen bijwerkingen heeft en of het middel werkt en dan wordt voor langere tijd meegegeven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Sommige medicijnen daar heb ik ook last van maar voor drie maanden.
10 jaar geleden
ik heb medicijnen voor 3 maanden ,waar bij ik ook 2 soorten medicijnen heb die ik elke maand moet doorbellen