Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

wat zijn goeie vitaminen tegen de vermoeidheid en weerstand?

Wat helpt goed als voedingssuplement voor extra energie en de weerstand te verhogen?

Weet jij het antwoord?

/2500

De vitamines B1, B2, B3, B5, B6, B8, B12, C, het mineraal magnesium en het sporenelement ijzer activeren extra energie bij vermoeidheid.

Bronnen:
https://www.gezondheidsnet.nl/vitamines-en...

kijk eerst eens of je over het algemeen genoeg eet en drinkt, of je voldoende beweegt, of je voldoende slaapt, en of je niet te veel stress hebt. Daarnaast kun je kijken of het een medische oorzaak heeft. Niet zomaar vitaminepillen gaan slikken. Je weerstand wil je trouwens niet verhogen, een te hoge weerstand is een auto-immuunziekte. Als je regelmatig ziek bent, is de oorzaak meestal 1 van de dingen die ik in de 1ste alinea al noemde. Toegevoegd na 16 minuten: vitamine B en vitamine D kunnen goed helpen bij vermoeidheid, maar dan moet je eerst een tekort laten meten bij de huisarts. Die kan je dan de juiste dosis voorschrijven.

Ik heb kauwvitamines voor energie&weerstand van Vita totaal. Bevat: Vitamines B1/B2/B3/B5/B6/B12 Vitamines E & C Foliumzuur en Biotine Magnesium,Zink en ijzer. Helpt wel volgens mij want bij mijn laatste controle op tekorten(heb ik regelmatig gehad laatste jaren)zag alles er goed uit en deze vitamines gebruik ik nu een paar maanden. Ik ben dit jaar ook meer groente en eiwitten gaan eten dat zal ook wel hebben geholpen Waarschijnlijk een combinatie van die twee.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100