wat zijn goeie vitaminen tegen de vermoeidheid en weerstand?

Wat helpt goed als voedingssuplement voor extra energie en de weerstand te verhogen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het is verstandiger je huisarts te bezoeken met deze klachten, zodat de oorzaak gevonden kan worden en er op eventuele tekorten aan vitaminen/mineralen getest kan worden. Zomaar vitaminen gaan slikken lost de oorzaak van de klachten niet op, bovendien is het onzin vitaminen te gaan slikken als je ze niet nodig hebt. Na het testen op tekorten, kan, indien nodig, ook de juiste dosering worden voorgeschreven.
Ritsuka
7 jaar geleden
kijk eerst eens of je over het algemeen genoeg eet en drinkt, of je voldoende beweegt, of je voldoende slaapt, en of je niet te veel stress hebt. Daarnaast kun je kijken of het een medische oorzaak heeft. Niet zomaar vitaminepillen gaan slikken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dus de huisarts kan dat testen?
Ritsuka
7 jaar geleden
De huisarts kan bloedprikken om op o.a. vitamine tekort te testen. Daarnaast testen ze vaak ook wat andere dingen die vermoeidheid kunnen geven, schildklierwaarden en Hb gehalte bijvoorbeeld.

Antwoorden (3)

De vitamines B1, B2, B3, B5, B6, B8, B12, C, het mineraal magnesium en het sporenelement ijzer activeren extra energie bij vermoeidheid.
fremar
7 jaar geleden
kijk eerst eens of je over het algemeen genoeg eet en drinkt, of je voldoende beweegt, of je voldoende slaapt, en of je niet te veel stress hebt.

Daarnaast kun je kijken of het een medische oorzaak heeft. Niet zomaar vitaminepillen gaan slikken.

Je weerstand wil je trouwens niet verhogen, een te hoge weerstand is een auto-immuunziekte.
Als je regelmatig ziek bent, is de oorzaak meestal 1 van de dingen die ik in de 1ste alinea al noemde.

Toegevoegd na 16 minuten:
vitamine B en vitamine D kunnen goed helpen bij vermoeidheid, maar dan moet je eerst een tekort laten meten bij de huisarts. Die kan je dan de juiste dosis voorschrijven.
7 jaar geleden
Ik heb kauwvitamines voor energie&weerstand van Vita totaal.
Bevat:
Vitamines B1/B2/B3/B5/B6/B12
Vitamines E & C
Foliumzuur en Biotine
Magnesium,Zink en ijzer.

Helpt wel volgens mij want bij mijn laatste controle op tekorten(heb ik regelmatig gehad laatste jaren)zag alles er goed uit en deze vitamines gebruik ik nu een paar maanden.
Ik ben dit jaar ook meer groente en eiwitten gaan eten dat zal ook wel hebben geholpen
Waarschijnlijk een combinatie van die twee.