Na hoeveel dagen/weken werken de antihistamine optimaal?

Ik ben dus geconstateerd met CU (chronologische Urticaria) en heb dus desloratadine(5 MG) gekregen.
Ik moet het 2x per dag slikken en als het over een week niet werkt 3x per dag.
Nu slik ik het 4 dagen en vind ik niet voldoende verbetering (pijnlijke bultjes blijven nog komen alleen wat kleiner)
Zal ik dermatoloog bellen en zeggen dat het niet werkt en ik een andere (sterker) soort anti histamine moet krijgen of nog 1 weekje desloratadine slikken die voor mij gevoel niet werken.
(ik heb al 4 verschillende medicatie geprobeerd)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
7.4K

Antwoorden (1)

Er bestaan zowel snelwerkende en langzaam werkende antihistaminica. Het ene middel is reeds binnen enkele minuten werkzaam de andere binnen een paar uur.
De keuze is afhankelijk van de aard en ernst van de aandoening en het individu.
Wanneer de eerst voorgeschreven antihistaminicum na een aantal weken gebruik niet of nauwelijks werkzaam blijkt te zijn kan de huidarts de volgende maatregelen nemen:
– de dosering verhogen
– combineren met een andere antihistaminicum
– een andere antihistaminicum kiezen
– combineren met een andere geneesmiddel

Toegevoegd na 1 minuut:
desloratadine:Werkt na een half uur. De werking houdt ongeveer een dag aan.
fremar