Waar bewaar ik iets koel en droog als ik geen kelder heb?

Regelmatig staat op medicijnen of andere producten dat ik het koel en droog moet bewaren.
Ik neem aan dat kamertemperatuur (18- 24 graden) niet koel is.
In de koelkast is het wel koel, maar niet droog.
Een kelder heb ik niet.
Tegenwoordig hebben vele mensen géén kelder meer, waar moet ik dan nu het product bewaren?
En tot welke temperatuur noemt men koel?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
11.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gewoon in een kast.
tinus1969
9 jaar geleden
Dus niet in de badkamer.

Het beste antwoord

Staat op het etiket van een product ‘Koel bewaren’, dan kun je het product het beste koel, donker en droog bewaren. Bijvoorbeeld in de kelder of een koele voorraadkast. De temperatuur moet dan liggen tussen de 15 en 20°C. Het hoeft dus niet in de koelkast.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor het duidelijke antwoord en de bronvermelding

Andere antwoorden (2)

voor "droog en koel" is kamertemperatuur voldoende. Dus zoals al gezegd gewoon bewaren in een kast. De badkamer is dus minder geschikt. Ook niet op een zomerse dag in de zon laten liggen.
9 jaar geleden
Zoals gezegd is een gewone kamertemperatuur goed genoeg. Als je je medicijnen per se in de koelkast wilt bewaren stop ze dan eerst in een plastic bewaardoos met goed afsluitend deksel. Dan heb je én koel én droog. Maar nodig is het niet echt.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er zijn medicijnen die absoluut NIET in de koelkast bewaard mogen worden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
er zijn medicijnen die het beste in de koelkast bewaard worden