Kan orphi alcohol ketonatus 70 % v/v ook worden gebruikt op de huid?

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is bedoeld om de huid desinfecteren

Toegevoegd na 1 minuut:
Kan dit ook de huid desinfecteren bedoel ik of alleen instrumenten?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Ja hoor, dat kan prima met 70% alcohol of isopropylalcohol

Op de huid aan brengen en blijven inwrijven tot het droog is.

Op een wondje prikt het behoorlijk. Wel moet de alcohol uit slijmvliezen (mond, neus, geslachtsdelen) en ogen gehouden worden. (Hier ben ik ooit op een nare manier achter gekomen toen ik nog met alcohol bedekte handen naar de wc ging :-p. Ook heb ik met te ruw handen wel eens in mijn ogen gespetterd, dat was niet fijn.)