Is het gevaarlijk om na veel bloedverlies Viagra te nemen?

Ik vroeg mij dit af (puur uit nieuwschierigheid). Als je veel bloed bent verloren, en je krijgt Viagra binnen, gaat er bloed naar het geslachtsdeel toe.

Kan dit dodelijk zijn na veel bloedverlies, of houdt je lichaam het dan toch tegen omdat het bloed op andere plaatsen nodig is?

Toegevoegd na 1 minuut:
"Als je veel bloed bent verloren, en je krijgt Viagra binnen, gaat er bloed naar het geslachtsdeel toe."

Verbetering: Als je Viagra binnen krijgt, gaat er bloed naar het geslachtsdeel toe. Als je veel bloed bent verloren, is het dan gevaarlijk om dit te nemen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zonder enige sexuele prikkeling doet Viagra helemaal niets...!!!
Erna55
7 jaar geleden
Ik begrijp de rol van Viagra in je vraag niet.
Je wilt weten of een erectie gevaarlijk is na "veel bloedverlies" .
Nee. De hoeveelheid bloed die naar je penis gaat is veel minder dan 1 procent van de totale hoeveelheid bloed.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bij een zeer lage bloeddruk kan je beter geen Viagra / Sildenafil gebruiken. http://www.dokteronline.com/viagra/wat-u-moet-weten-voordat-u-viagra-inneemt/
"Andere redenen om Viagra niet te gebruiken:
U lijdt aan een ernstige hart- of leverafwijking of heeft een hele lage bloeddruk; " https://www.centrumvoorurologie.nl/erectiepillen
"Ook mogen erectiepillen niet worden gebruikt door mannen met ernstige leverproblemen, een zeer lage bloeddruk (lager dan 90/50 mmHg) "
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dank voor de reacties. @Erna55 - Ik bedoel dan de minder dan 1% van het bloed. Stel dat het kleine beetje bloed dat naar de penis gaat, cruciaal zou zijn om te overleven, houdt het lichaam de erectie dan alsnog tegen?
Amadea
7 jaar geleden
Als een mannelijk lichaam in die toestand zou zijn dan heeft hij geen reden om Viagra nodig te hebben. Want hij ligt dan in het ziekenhuis aan een infuus.
Erna55
7 jaar geleden
Wanneer je die 1,5 dl ( heeel ruim genomen ) cruciaal is om te overleven, dan ligt je dus al dood te bloeden.
Het slikken van VIagra zal niet meer gaan.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Top, bedankt!

Antwoorden (2)

Ja, dat is gevaarlijk, maar niet zozeer omdat er bloed naar je geslachtsdeel zou gaan.

Zoals freekjuweel in de reacties al opmerkt doet viagra niets op een erectie zonder seksuele prikkeling. Ik ga er even vanuit dat het verliezen van veel bloed niet als erotisch beleefd wordt; de erectie blijft dan dus sowieso uit.
Mocht er wel een erectie ontstaan dan is de extra hoeveelheid bloed in de penis te verwaarlozen ten opzichte van het verloren bloedverlies.

Viagra heeft echter meer effecten dan alleen het vergemakkelijken en in stand houden van een erectie. Een van de belangrijkste bijkomende effecten is het verlagen van de bloeddruk.
Als je te veel bloed verliest dan daalt je bloeddruk waardoor de doorbloeding van vitale organen (met name de hersenen) verminderd. Die doorbloeding kan zo laag worden dat er zuurstof tekort optreedt, de organen sterven dan af waardoor de patient kan komen te overlijden.
Door middelen te nemen die de bloeddruk nog verder verlagen (zoals dus viagra) wordt dit proces versneld, bovendien gebeurt het ook al bij een lagere hoeveelheid verloren bloed aangezien je het lichaam mogelijkheden ontneemt om de effecten van het bloedverlies tegen te gaan.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Viagra zorgt ervoor dat je hart sneller gaat slaan en er druk op je bloedvaten komt, oftewel een boner, dus minder bloed is een nog hogere druk, ideaal voor hartfalen.