Kan ik onvruchtbaar worden van aleve feminax?

Ik ben 16 jaar (bijna 17 jaar) en ik slik nu ongeveer bijna 4 jaar aleve feminax. Elke maand slik ik bij beginnende menstruatie pijn in een keer 2 zoals op het doosje verteld staat en als het daarna nog te erg is na 12 uur nog eentje de volgende dag maar meestal gewoon 2. Nu staat er iets in de bijsluiter over vruchtbaarheid dat het je minder vruchtbaar kan maken Als je kinderen wilt krijgen bij lang chronisch gebruik of iets. Ik heb zeker een kinderwens maar niet voor nu dus waarschijnlijk ga ik deze pillen nog jaren slikken, omdat ik er gewoon niet zonder kan!!! Ik heb teveeel last van buikkrampen misselijkheid duizeligheid etc. Die pil is letterlijk mijn redder in nood! Ik ben alleen nu echt doodsbang dat ik door het slikken van deze pillen onvruchtbaar kan worden. Er wordt veel over gezegd zoals dat het je op het moment dat je het slikt onvruchtbaar bent maar daarna gewoon niet meer. Weet iemand hier wat meer over. Ik kan de huisarts nou namelijk niet bellen door vakantie.

Picture for question
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
19.1K
AnnBoo8146
3 jaar geleden
Ik weet niet of je deze pijnstiller op advies van jouw huisarts slikt.
Maar ik wil je toch zeker adviseren om dit me huisarts te bespreken. Want als je iedere maand dit middel moet slikken tegen de pijn, en het zou invloed hebben op je vruchtbaarheid, kan hij/zij jou beter adviseren over wat je kunt doen,
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Nee ik slik deze pijnstiller niet op advies of recept van de dokter ik ben er gewoon zelf mee begonnen en omdat er dus laatste tijd ineens zoveel roddels verspreid werden hierover en allemaal paniekerige vrouwen werd ik een beetje ongerust want ik wist zelf niet dat dit in de bijsluiter stond.

Antwoorden (1)

Nee, je kunt niet onvruchtbaar worden. Het kan wel de ovulatie beïnvloeden en dit kan het zwanger worden bemoeilijken.
SimonV