Pas na goedkeuring van het recept door de huisarts hoelang mag hij/zij daar over doen?

20-10-2015 online bestelt 02-11-2015 nog geen goedkeuring

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bel er even achteraan met die vraag. Het kan zijn dat het onderop een stapel is gekomen, of dat het niet goed door is gekomen. Of dat de huisarts in de herfstvakantie weg was...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je medische hulp nodig hebt, moet de arts direct ingrijpen. In alle andere gevallen kan hij/zij je op de wachtlijst zetten. Het is dus de vraag hoe hard en waarvoor je dit medicijn nodig hebt.
Vaak is het met medicatie ook de vraag of je zorgverzekering het vergoedt, mogelijk wordt daar op gewacht.

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk is het recept via de website van de apotheek aangevraagd. Deze stuurt het ter goedkeuring door naar de huisarts. Dit is een geautomatiseerd proces. Een recept dat dus op 20 oktober is aangevraagd, zal meestal ook op 20 oktober of hooguit op 21 oktober bij de huisarts binnenkomen. De huisarts autoriseert dagelijks de binnenkomende receptaanvragen en stuurt het recept daarna gelijk terug naar de apotheek. Wanneer het recept daar nu nog niet binnengekomen is, is er iets anders aan de hand. Dat kan bijvoorbeeld een vakantie van de huisarts zijn (het was de afgelopen weken herfstvakantie) of een technisch probleem. Ik adviseer om telefonisch contact op te nemen met de huisartsenpraktijk om na te gaan wat er met de receptaanvraag aan de hand is.