Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Kun je haaruitval krijgen van de morning- afterpil?

Zag dat de morning-after pil (levonorgestrel 1,5 mg) haaruitval als bijwerking kan hebben.
Als dat zo is hoelang kan dat aanhouden want het is een eenmalige pil.
Blijf je dan heel lang last ervan hebben of alleen het moment dat het hormoon in het bloed zit?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Zodra deze hormonen uit je lichaam zijn verdwenen zal je haaruitval verminderen en afnemen, het zal op den duur zelfs weer normaliseren naar normale haaruitval. als dit een langere periode aanhoudt, ga dan naar je huisarts, zodat deze kan onderzoeken of je haaruitval niet door een andere oorzaak veroorzaakt komt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100