Kan het kwaad voor je organen, oa lever als je iedere dag 2 ppc's neemt?

Per tablet 150 mg propyfenazon, 250 mg paracetamol en 50 mg coffeïne

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.9K
Erna55
7 jaar geleden
Wanneer je elke dag pijnstillers nodig hebt, dan is er iets mis. Je doet er goed aan om een bezoek aan je huisarts te brengen.
Cryofiel
7 jaar geleden
Wat Erna55 zegt... En ja, de lever moet het spul afbreken. Je bent dus continu je lever aan het belasten.

Antwoorden (1)

Een product als deze bedoel je zo te zien: https://www.kruidvat.nl/kruidvat-ppc-tabletten/p/25600
Ik zie gelijk al staan dat je dit maximaal 14 dagen achter elkaar mag gebruiken, en er is een risico op pijnstillerafhankelijke hoofdpijn bij het gebruik van meer dan 15 tabletten per maand.
Het is dus niet goed voor je om elke 2 dag 2 van deze tabletten te gebruiken, het is bedoeld voor kort gebruik 'ter verlichting bij koorts en pijn bij griep en verkoudheid, hoofdpijn, kiespijn, spit en spierpijn, menstruatiepijn of zenuwpijn'.

Als je het idee hebt dat je elke dag pijnstillers nodig hebt, dan raad ik je aan met je huisarts te overleggen wat in jouw situatie het beste gaat werken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik kan zo snel niet vinden wat de specifieke schade voor je organen zou kunnen zijn, maar de genoemde waarschuwingen zeggen al genoeg lijkt mij..
7 jaar geleden
Cryofiel
7 jaar geleden
Dikke plus!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik loop al jaren te dokteren voor mn hoofdpijn, alles al gedaan en geprobeerd. Ik ken alle pijnstillers die er zijn en ken alle bijsluiters uit mn hoofd.
Tot nu toe nog niks afdoende gevonden en ook geen duidelijke oorzaak, wel een vermoedelijke.
Kan nog een paar dingen gaan proberen maar dat duurt nog ff. Tot die tijd probeer ik mn dagen door te komen met ppcs, das het enige wat nog een beetje werkt.
Maar ik heb dus wel schrik voor wat ik in mijn lichaam aanricht
Ritsuka
7 jaar geleden
bel anders even met je huisarts om te vragen of je dit zo lang mag gebruiken. Hij/zij is het beste op de hoogte van je medische dossier.
Erna55
7 jaar geleden
Wat heeft de huisarts je aangeraden ?