Helpt zepexa (anit psychotica) ook tegen depressieve klachten?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
zyprexa heet het spul
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Sorry
Ritsuka
8 jaar geleden
Dit lijkt mij niet iets om te vragen aan onbekende mensen online, die niks weten over jouw medische achtergrond. Straks slik je iets verkeerds.

Het beste antwoord

Zyprexa is een antipsychoticum en doet niets aan depressieve klachten,tenzij de depressie met ernstige onrust zou gepaard gaan dan zou zyprexa soms van enig nut kunnen zijn.(werkt goed op onrust)
fremar
8 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Volgens de bijsluiter niet.

ZYPREXA bevat de werkzame stof olanzapine. ZYPREXA behoort tot een groep van geneesmiddelen die antipsychotica wordt genoemd en wordt gebruikt ter behandeling van de volgende aandoeningen:
• Schizofrenie, een ziekte met verschijnselen als het horen, zien of voelen van dingen die er niet
zijn; waangedachten, ongebruikelijke achterdocht en teruggetrokken gedrag. Mensen met deze
ziekte kunnen zich ook depressief, angstig of gespannen voelen.
• Matige tot ernstige manische episoden, een aandoening met verschijnselen van opwinding of
euforie.

Laat onverlet dat de voorschrijvend arts soms wel eens beslist een middel in te zetten waar het niet direct voor bedoeld is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zyprexa heb ik een tijdje in genomen omdat ik het moeilijk had vanwege het stoppen met blowen.

Het enigste wat geholpen heeft is dat ik met dat pilletje sneller in slaap viel.
Door te slapen kan je brein tot rust komen en kan je zo een betere grip krijgen op wat je allemaal gedaan heb.

Verder denk ik dat het heel gevaarlijk is, omdat het harddrugs is. Ik heb er een tijdje later last van gehad, zowel psychisch als fysiek.
En de meeste krijgen er gewoon meer problemen door dat spul te gebruiken.

Er wordt zelfs gezegd dat het GGZ hun mensen als proefkonijntjes gebruikt, er is hier zelfs in het nieuws afgelopen jaar over gesproken.

Als je echt hulp wil is, dan moet je eerst het probleem erkennen, en bewust zijn hiervan.

Ik ben geen psycholoog of dokter, maar naar hun toegaan zonder dat je weet wat het precieze probleem is kan meestal alleen maar voor meer problemen zorgen.

Je zegt dus dat je depressieve klachten hebt.

Hoe komt dat moet je je zelf afvragen?

Ik raadt je aan om beter te gaan slapen, eet gezond, en sport gezond, dan eb je in iedere geval al heel veel kans dat je weer de oude wordt.

Als het hiermee niet lukt dan zit er een fout in je denkwijze. Meestal krijg je een depressie doordat je te negatief over de realiteit denkt.

Probeer hier op te letten, zorg dat je wat positiever gaat nadenken. Tenslotte zal alles uiteindelijk goed komen.

Dus advies 1 slaap, eet en sport gezond.
advies 2 blijf positief nadenken, want dat is veel moeilijker dan negatief denken.
advies 3 blijf zo ver mogelijk weg van spul dat je moet slikken, als het even niet gaat moet je gewoon even met mama en papa praten, daar hebben we ze voor tenslotte.

Kijk dus uit dat je een medicijnpatient wordt, want dan wordt het alleen maar erger.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Blowen is ook een harddrugs
Bij een therapieresistente depressie, dat is een depressie die onvoldoende reageert op verschillende antidepressiva, wordt soms een combinatie van een atypisch antipsychoticum, zoals Zyprexa, en een antidepressivum gegeven. Vooral bij een depressie met psychotische kenmerken kan dit effectief zijn. De meeste atypische antipsychotica zijn hiervoor niet officieel geregistreerd, maar de toepassing is wel onderzocht en in de behandelrichtlijn opgenomen (zie bron blz 93)