Chroom reguleert de insuline in het lichaam. Het lijkt een klein effect te hebben op afvallen bij mensen met diabetes, maar dit is maar klein en niet goed genoeg bewezen: http://examine.com/supplements/Chromium/#summary9-0
De meeste 'fatburners' werken met vochtafdrijvende middelen en bevatten veel cafeine/taurine/andere drugs.
Doordat je uitdroogt, lijkt het of je gewicht verliest, maar dit effect is maar tijdelijk.
De cafeine achtige ingredienten zorgen ervoor dat je hart sneller gaat kloppen, dat je adrenaline aanmaakt, waardoor je meer gaat bewegen, wiebelen en dergelijke, waardoor je wel iets kan afvallen.
Maar zoiets is stressvol voor je lichaam, deze middelen worden ook niet gecontroleerd zoals medicatie en kunnen een gevaarlijk hoge dosis van stoffen bevatten.

Het is allemaal rotzooi, als het echt goed zou werken was er geen dik persoon meer op de wereld.
Voldoende groente en eiwitten eten, op je porties letten, voldoende bewegen, voldoende slapen en niet te veel stress is nog steeds de enige manier om op een blijvende en gezonde manier af te vallen.

Toegevoegd na 20 uur:
Nog een goede toevoeging van flipjeboot in reacties:

"Er bestaan ook afslankmiddelen die een chemische verbinding aangaan met vetten in he voeding waardoor de vetten niet meer opgenomen worden. Daardoor neem je minder calorieën op en val je dus af.

Probleem hierbij is dat vetten ook noodzakelijke stoffen voor je lichaam zijn en voor de opname van essentiële stoffen zijn ook vetten nodig. Dit nog naast de gruwelijke diarree.
Deze zijn dus ook bepaald niet aan te raden."
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er bestaan ook afslankmiddelen die een chemische verbinding aangaan met vetten in he voeding waardoor de vetten niet meer opgenomen worden. Daardoor neem je minder calorieën op en val je dus af. Probleem hierbij is dat vetten ook noodzakelijke stoffen voor je lichaam zijn en voor de opname van essentiële stoffen zijn ook vetten nodig. Dit nog naast de gruwelijke diarree.
Deze zijn dus ook bepaald niet aan te raden.
Ritsuka
9 jaar geleden
Ow ja, die vergat ik nog, bedankt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Graag gedaan.
Ritsuka
8 jaar geleden
Als je minder zoetigheid eet krijg je minder kcal binnen, en daarom sla je minder vet op.
Zoetigheid maakt je niet per se vet, het gaat er om wat je totaal op een dag binnen krijgt.
Het is wel iets waar je snel de neiging van hebt om veel van te eten. Ik zou eerder gewoon zorgen voor gebalanceerde maaltijden om je suikerspiegel stabieler te houden, ik red mij prima met gewoon elke 2-3 uur wat eten, ik voel mij hier goed bij. Vetcellen worden geen spiercellen of andersom, ze kunnen alleen afgebroken of opgebouwd worden, dat je er in verhouding meer hebt in totaal in je lichaam.