Kan het kwaad om 4 keer per dag 16 mg Betahistine te slikken?

Ik slik al jaren 3 keer per dag maar dit helpt niet meer voldoende. Ik gebruik het omdat ik altijd duizelig ben oa door Meniere maar de laatste tijd viel ik steeds vaker. Ik slik nu een maand 4 maal per dag Betahistine en ben een stuk minder duizelig en val bijna niet meer maar officieel mag je er hooguit 3 per dag. Ik krijg straks antwoord van mijn huisarts maar ben ook benieuwd naar jullie mening en/of ervaring.

Toegevoegd na 2 uur:
Ik heb gevraagd naar mening en/of ervaring maar bedoel eigenlijk alleen ervaringen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
6.3K
fremar
9 jaar geleden
Als niet dokter kan je daar geen antwoord op geven...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat begrijp ik daarom heb ik de toevoeging op mijn vraag veranderd. Dank je wel.

Het beste antwoord

Ervaring heb ik niet, maar ik kan googelen. In de bijsluiter staat dat de aanbevolen dosering één tot twee 8 mg tabletten of een halve tot één hele 16 mg tablet driemaal
daags is. En dat de onderhoudsdosering gewoonlijk tussen 24 - 48 mg per dag is. Jij gebruikt nu 64 mg per dag, dus dat is anderhalf keer zoveel als gemiddeld aanbevolen. Wanneer je meer dan de voorgeschreven dosis hebt ingenomen is het raadzaam jouw arts te raadplegen.

De symptomen van een betahistine overdosering zijn: misselijkheid, overgeven, gestoorde spijsvertering, coördinatiestoornissen en toevallen bij hogere doseringen. Heb je geen last van deze verschijnselen, dan kan jouw lichaam het blijkbaar goed aan. Maar het lijkt mij toch verstandig 't met een deskundige te bespreken, dus arts of apotheker.

Op http://www.consumed.nl/medicijnen/4711/Betahistine_Tabletten_generiek#onderdeel20 kan je lezen welke nare verschijnselen je mogelijk kunt ondervinden nadat je echt een overdosering binnengekregen hebt. Als dat het geval moet je direct een arts of ziekenhuis inschakelen.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb inmiddels mij huisarts gesproken en ze is akkoord gegaan omdat ik er baat bij heb en geen bijverschijnselen heb. Dank je wel voor je uitleg + en ook al heb ik maar één antwoord( het staat er ook pas) toch nu meteen het beste ;-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb ik je al gegeven bij mijn reactie :-)