wat gebeurt er als je teveel energiepillen slikt?

Ik heb het dan over de energietabletten van de Etos waar Guarana, vitamine B en Giseng in zit. De voorgeschreven dosis is 2 tabletten. Maar wat gebeurt er als je de voorgeschreven dosis overschrijd? Welke negatieve gevolgen zitten daaraan verbonden?

Toegevoegd na 1 minuut:
te veel bedoel ik

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

je zegt niet precies hoeveel er in zit van de 3 stoffen, maar ik kan per stof wel zeggen wat het geeft als jer er teveel van neemt.

Guarana: een teveel aan guarana geeft net zoiets als teveel cafeine: hartkloppingen, trillerig, druk, mogelijk zweten erbij. Niet gezond dus.

vitamine B: beetje lastig te vinden, maar vitamine B word afgevoerd door de nieren. Als je er teveel van inneemt kan je lichaam dit niet snel genoeg afvoeren en kun je klachten krijgen. Ik vond dat je dan last kan krijgen van diarree en verwijding van je bloedvaten.

Ginseng: teveel ginseng geeft hoofdpijn, slapeloosheid, hartkloppingen, lage bloedsuiker en manische gevoelens.
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
die limiet staat niet voor niets vermeld op de verpakking, ik zou hier niet overheen gaan