Waarom zijn er geen neussprays in Frankrijk verkrijgbaar? En welke alternatieven zijn?

Waarom zijn er in Frankrijk geen neussprays verkrijgbaar op basis van xylometazoline en welke alternatieven zijn er?

Met alternatieven bedoel ik soortgelijke sprays die gebasseerd zijn op een soortgelijk spul, dus geen zeezout (ja, ik weet dat dat veel gezonder is).

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
20.6K

Het beste antwoord

In Frankrijk verkopen ze geen neusspray op basis van xylometazoline omdat dit het neusslijmvlies zou beschadigen. Een alternatief is Nasonex op basis van mometason en anders idd veel varianten neusspray op basis van zeezout.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je snelle reactie. Nasonex is bij mijn weten ook hormonale spray (coritsol gebasseerde) spray, maar die zijn dacht ik niet zonder recept verkrijgbaar. Zijn er sprays zonder recept te verkrijgen in Frankrijk die een sterkere werking hebben dan de zeezout-gebasseerde sprays? Zijn er alternatieve stoffen i.p.v. xylometazoline die in Frankrijk wel over the counter worden verkocht?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ah ja zonder recept, daar had ik even niet bij stil gestaan. Nostrilla op basis van oxymetazoline is vrij verkrijgbaar, ik weet niet hoe de werking is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je snelle antwoord, stel het zeker op prijs. Is Nostrilla of iets met oxymetazoline ook in Frankrijk verkrijgbaar?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nasonex is vrij verkrijgbaar in Frankrijk. Hier is een hele lijst van medicamenten in Frankrijk op het gebied van neus, keel en oor http://www.e-sante.fr/oto-rhino-laryngologie/medicaments/383
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Veliko, heel erg bedankt. Bizar dat Nasonex wel vrij verkrijgbaar is, maar xylometazoline niet. Kan je dat ook ergens terugvinden, op die site vind ik alle medicijnen, maar ik zie niet zo snel of ze op recept zijn of niet
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord.