hoelang is de pil nog veilig als ik hem 9 uur later slik dan normaal?

Ik ben in mijn 2de week van de strip pillen te laat geweest met eentje. Ik neem ze altijd rond 11 savonds, nam deze om 8 sochtens toen ik zag dat ik m vergeten was. Ik slik de pil nu anderhalfjaar, mocht dit daar invloed op jebben... help!! (Diane-35 pil)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

"Als u minder dan 12 uur te laat bent met het innemen van een tablet, is de werking van de pil niet verminderd. Neem die tablet dan alsnog in zodra u eraan denkt en neem de volgende tabletten weer op de gebruikelijke tijd in."

Dit is wel van de bijsluiter van een andere pil, maar volgens mij is dit voor elke hetzelfde.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zjist de bijsluiter van de Diane pil gevonden en daar staat hetzelfde: http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h11903.pdf

Maar als het goed is zit de bijsluiter gewoon in het doosje van de pil toch?