Kan motillium over datum kwaad en werkt het nog?

Ik ben misselijk! Ik wil een motillium nemen maar die is een jaar over datum. Kan dit kwaad?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
28.7K
liveisgreat
9 jaar geleden
Motillium is niet erg gezond.... over datum of niet over datum. Als je misselijk bent heeft dat een reden. Misschien wil je lichaam iets kwijt. Dus eens goed braken is beter dan braken te onderdrukken.
Plus is men het nog niet eens over de bijwerkingen http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=10059

Antwoorden (2)

Over het algemeen kunnen droge geneesmiddelen, mits ze op een koele en droge plek bewaard worden, jaren goed blijven. Droge geneesmiddelen zijn onder andere tabletten, capsules, dragees, poeders en zetpillen. Waterhoudende medicijnen zijn in principe minder lang houdbaar.

Wanneer zijn medicijnen niet meer te gebruiken?
Naast de vervaldatum van bepaalde medicijnen moet je de medicijnen altijd zelf controleren. De vervaldatum is geen garantie dat de medicijnen voor die tijd altijd te gebruiken zijn. Er zijn een aantal dingen waar je zelf op kunt letten die een indicatie kunnen geven dat medicijnen niet meer goed zijn:
Tabletten of capsules die afgebrokkeld, verkleurd, verpulverd of verkleurd zijn
Hard geworden of verkleurde zalf of crème
Ingedikte en verkleurde vloeistoffen
Gebarsten, lekkende of hard geworden tubes
Capsules die zacht geworden zijn of aan elkaar kleven
Capsules die open gebarsten zijn
Medicijnen waarvan de geur veranderd is, zoals paracetamol dat naar azijn ruikt
Oogdruppels die langer dan 28 dagen geopend zijn

Controleer de Domperidon dus door te kijken, voelen en ruiken, voordat je het slikt. Waarschijnlijk zal het nog wel werken. Bel bij twijfel even met de apotheek als die open is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hallo!

Nee dit kan geen kwaad mits de tabletten nog in orignele strip zitten en koel en droog bewaard zijn! Zelf slik ik vaker tabletten die soms zelfs twee jaar over datum zijn!

Toegevoegd na 11 minuten:
Ik ben apothekersassistene en krijg deze vraag vaker!