Medicijn Pradaxa wel veilig?

Ik gebruik ivm hartrotmestoornis Pradaxa. Nu lees ik zojuist dat dit middel het risico op een hartinfarct vergroot. Iemand ervaring met dit medicijn?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K
burgos
9 jaar geleden
Maak jij je zorgen??
ff een belletje naar de dokter.
Nooit aan een ander vragen,
zeker niet met dit medicijn.

Antwoorden (1)

Zoals elk geneesmiddel kan ook dit geneesmiddel bijwerkingen hebben, al krijgt niet iedereen daarmee
te maken.

Pradaxa heeft invloed op de bloedstolling, daarom hebben de meeste bijwerkingen te maken met erschijnselen als blauwe plekken of bloedingen.

Krijgt u last van bijwerkingen, neem dan contact op met uw arts of apotheker. Dit geldt ook voor mogelijke bijwerkingen die niet in deze bijsluiter staan. U kunt bijwerkingen ook rechtstreeks melden:
- België: Federaal agentschap voor geneesmiddelen en gezondheidsproducten, Afdeling Vigilantie,
EUROSTATION II, Victor Hortaplein 40/ 40, B-1060 Brussel: Website: www.fagg.be / e-mail:
patientinfo@fagg-afmps.be
- Luxemburg: Direction de la Santé – Division de la Pharmacie et des Médicaments
Site internet: http://www.ms.public.lu/fr/activites/pharmacie-medicament/index.html
Voor verdere informatie uw specialist, want die kan de juiste informatie geven.