Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antibiotica toch nog innemen na stop?

Ik had een 8 weekse antibiotica kuur. Ik dacht dat ik klaar was maar kom erachter dat ik nog 4 tabletten heb en op de verpakking staat kuur helemaal afmaken. Nu vraag ik me af of ik die tabletten toch moet nemen of t er bij moet laten, ik slik nu ongeveer 3 a 4 dagen geen antibiotca meer.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Gewoon even contact opnemen met apotheek

Maar dit staat standaard op een antibiotica kuur ook al slik je het dagelijks. Dan is het helemaal niet van toepassing.
Dat is bij mij namelijk zo.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou ze persoonlijk niet meer nemen. Als er teveel dagen tussen zitten dat je gestopt bent
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een antibioticakuur moet je ALTIJD afmaken!. Maar inderdaad, als je per ongeluk te vroeg bent gestopt, bel dan even de arts of de apotheek voor advies.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gesp ik kan hem niet afmaken he!!
Ik heb geen einddatum Maar zoals ik zei neem contact op net apotheek die kunnen dit ook vertellen.
Over het wel of niet afmaken.
Ja een kuur snap ik van twee maand dat je moet afmaken maar dit is niet expres. Houd nu rekening met haar stopdagen
Als de kuur is voorgeschreven om acne te bestrijden zou ik die laatste vier tabletten alsnog innemen. In alle andere gevallen niet.
Reden is dat dit antibiotibum waarschijnlijk in de talgklier wordt opgeslagen en daar gedurende langere tijd werkzaam blijft.
Bij een ander soort infecties dan acne-achtige aandoeningen is een kuur i.h.a. korter en wordt, in geval van koorts, vaak geadviseerd de kuur niet voortijdig te beeindigen. Gebeurt dit wel, zoals per abuis in uw geval, en bent u al een paar dagen weer koortsvrij dan heeft het innemen van de vier laatste tabletten geen zin.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding