Mag je magnesiumhydroxide kauwtabletten oplossen in water?

Ik heb nu magnesiumhydroxide pch kauwtabletten. En ik vind ze zo ontzettend vies.. werken ze even goed als ik ze oplos in water?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
12.9K

Antwoorden (3)

Ja,dit maakt geen verschil uit,maar waarschijnlijk zit je dan nog met die slechte smaak.Beter kan je de tabletten gewoon met wat drank binnen slikken,die worden in de maag dan wel opgelost.
fremar
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De meeste kauwtabletten zijn veel te groot om in 1 keer door te slikken, eerst fijner maken dan.
De tabletten kunnen het beste eerst goed worden gekauwd, dan worden doorgeslikt met 1 glas water.
Als u een dosis vergeten bent in te nemen, neem dan alsnog een dosis in.
Heeft u nog vragen, raadpleeg dan uw arts of apotheker.
Dit zijn citaten uit de bijsluiter.

Het wordt voorgeschreven bij de volgende klachten:
- bij brandend maagzuur
- bij irritatie van de slokdarm
- bij maag- of darmzweer
- bij irritatie van de maagwand (gastritis)

Verander de aangegeven toediening niet uit jezelf, doe dit alleen in overleg met je arts of apotheker. Het kan dat je door het middel in zijn geheel door te slikken vervelende klachten krijgt, of doordat de tablet te groot is om in 1 keer door te slikken en deze gebroken moet worden hiervoor, je deeltjes kwijtraakt, waardoor je mogelijk niet voldoende hiervan binnenkrijgt.
Vraag het dus aan je arts of apotheker, grote kans dat dit middel ook bestaat in een andere toedieningsvorm.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ het bestaat o.a. ook als poeder.
De smaak blijft maar is makkelijk weg te spoelen, eventueel met iets zoets er meteen achteraan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor de extra info Jack, ik had er niet naar gezocht, dat laat ik liever over aan de arts of apotheker. Wel prettig voor Sunbeam dat er zeker een alternatief is.
Magnesiumhydroxide lost niet op in water. Als je ze in water (of een waterige vloeistof, bv vruchtensap) brengt zullen ze naar enige tijd uiteenvallen in magnesiumhydroxide-poeder, Er ontstaat dan wat men noemt een suspensie ( = deeltjes fijn verdeeld, maar niet opgelost in een vloeistof)
Die suspensie kun je opdrinken en die werkt even goed als de gekauwde tabletten