Kan een homeopathisch geneesmiddel invloed hebben op een gewoon geneesmiddel .?

een jaar geleden
1.3K
tinus1969
een jaar geleden
Nogal brede vraag; heb je een specifieke combinatie op het oog?
Richardjedat
een jaar geleden
Jazeker wel,ik heb het aan den lijve ondervonden.
Als je het niet weet kan het in sommige gevallen echt helpen.
Omdat jij denkt dat het een reëel medicijn is.

Antwoorden (3)

Ja. Hoewel veel homeopathische middelen zeer verdund zijn, zijn sommige producten dat niet en kunnen ze ingrediënten bevatten die bijwerkingen en geneesmiddelinteracties veroorzaken.
SimonV
een jaar geleden
in het algemeen kunnen homeopathische geneesmiddelen heel goed gebruikt worden naast reguliere medicijnen. Ze kunnen zelfs meehelpen om de bijwerkingen van gewone medicijnen te verminderen. Er zijn natuurlijk veel aandoeningen waarbij mensen niet zomaar zonder reguliere medicijnen kunnen, bijvoorbeeld bij suikerziekte en een te langzame schildklier. Pijnstillers, ontstekingsremmers, middelen tegen hoge bloeddruk of astma kunnen niet zomaar worden verminderd of gestopt. Als homeopathie aanslaat, kunnen de reguliere medicijnen over het algemeen verminderd worden.
fremar
een jaar geleden
Cryofiel
een jaar geleden
De bron waarnaar je verwijst is een alternatief behandelaar. Niet bepaald onafhankelijk. Geen wonder dus dat hij zo positief doet over zijn eigen werkgebied.
Het ligt eraan wat je onder 'homeopathie' verstaat.

Bedoel je fytotherapie, dus behandelen met plantaardige middelen, dan kan er een invloed zijn. Zelfs een gevaarlijke.

Bedoel je de klassieke homeopathie met de gigantische verdunningen, dan hangt het van de verdunnung af. Bij weinig verdunning kan er een (mogelijk negatieve) invloed zijn. Bij hoge verdunning werkt het middel puur psychisch, waardoor de werking van het medicijn zelfs kan verbeteren.
een jaar geleden