De werkzame stof in Cialis is tadalafil.
Tadalafil verwijdt bepaalde bloedvaten en bevordert de erectie.

Artsen schrijven het voor bij erectieproblemen, bij pulmonale arteriële hypertensie en bij een vergrote prostaat
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
burgos
10 jaar geleden
Snap de min niet,is alleen een kortere uitleg dan flipjeboot,voor mij, allebei een +
Cialis (=Tadalafil) is net als viagra (=sildenafil) en levitra (=vardenafil) een remmer van het enzym fosfodiësterase type 5 (PDE-5), het is dus een PDE-5 remmer.

ALs een man seksueel opgewonden raakt, dan komt er in het zwellichaam in de penis een stofje vrij genaamd cyclisch guanosinemonofosfaat (cGMP). Dit cGMP zorgt ervoor, dat de spieren in het zwellichaam zich ontspannen. Hierdoor kan het zwellichaam vollopen met bloed; hierdoor wordt het zwellichaam als het ware opgepompt en komt de penis in erectie.
PDE-5 heeft als doel het cGMP af te breken, zodat de erectie weer afneemt.

Cialis remt dus de werking van het PDE-5 waardoor het cGMP minder snel afgebroken wordt en dus de erectie langer blijft bestaan.

Hieruit kunt u ook begrijpen, dat u nog wel seksueel opgewonden moet raken, anders doet cialis (of de andere middelen) niets.

Cialis heeft als voordeel boven viagra en levitra dat het langer in het bloed aanwezig blijft. Daardoor kan het al ingenomen worden langere tijd voordat de erectie gewenst is. Als u bekend met bijvoorbeeld hartklachten, dan kan dit ook juist een groot nadeel zijn.

Het is allemaal een vrij technisch verhaal; ik hoop dat dit te begrijpen is.

Andere reden om cialis te slikken zijn plasproblemen bij een vergrootte prostaat of een verhoogde druk in de bloedvaten van de longen.
De werking is dan vergelijkbaar bij de werking op het zwellichaam in de penis. Bij de plasproblemen verslapt de spier rondom de plasbuis in de prostaat waardoor plassen makkelijker gaat. Bij de hoge druk in het longvaatbed verslappen de spieren rondom de bloedvaten in de longen, waardoor deze uitzetten en dus de druk afneemt.