Mag ik stoppen met mijn antibiotica kuur?

Drie dagen geleden gestart met antibiotica kuur omdat mijn arts dacht dat ik een ontsteking had. Vandaag uit ander onderzoek blijkt dat ik geen ontsteking heb. Kan ik nu stoppen met de kuur, het dient immers nergens voor. Bacterien die ik niet heb kunnen toch ook niet resistent worden neem ik aan?"

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik zou dat niet doen zonder overleg met een arts. Je hebt altijd bacteriën in je lichaam die je resistent kan maken. In andere landen wordt vaak bij een virusinfectie een antibiotica gegeven en dat is een reden dat er zoveel bacteriesoorten resistent zijn geworden. Die mensen hadden OOK geen bacterie als oorzaak van de ontsteking.

Eerst overleggen dus.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zou 't inderdaad eerst overleggen. Helaas zijn er heel veel mensen die hun kuur niet afmaken en mede daardoor kunnen sommige virussen resistent worden tegen antibiotica.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een virusziekte is niet te bestrijden met antibiotica., virussen kunnen dus ook niet resistent worden tegen antibiotica.
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ziekten/24613-het-verschil-tussen-een-virus-en-een-bacterie.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
wavaria haalt denk ik bacteriën en virussen even door elkaar....als je het over mij hebt jack: ja dat weet ik daarom gaf ik dat ook aan in mijn antwoord. In veel landen eisen mensen gewoon antibiotica...