Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Is er een neusspray die je langer dan een week kunt gebruiken? (Ivm hooikoorts)

In verband met hooikoorts zou het heel fijn zijn om langer neusspray te kunnen gebruiken. Want bij gewone neussprays mag je dus niet langer dan een week gebruiken...

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Zelf heb ik ook hooikoorts. Hiervoor heb ik pilletjes (desloratadine Teva 5mg) en neusspray Beclometason Sandoz. Beiden gaan via de huisarts. De neusspray gebruik je een keer per dag, en je kan er weken mee doen. Indien nodig kan je zo van de huisarts een herhalingsrecept krijgen. Voorlopig kan je hiermee voort. Het is elke dag gebruiken, al is het maar uit voorzorg om te voorkomen dat je een aanval van hooikoorts krijgt.

Neusspray met natriumchloride. Natriumchloride is niets anders dan keukenzout. In de neusspray is het keukenzout opgelost in een bepaalde verhouding. Daardoor raken bij gebruik de huid en de slijmvliezen niet geïrriteerd. De spray verdunt vrijwel onmiddellijk het ingedikte slijm, waarna snuiten en ademen weer gemakkelijker worden.

Bronnen:
http://www.gezondheidsnet.nl/griep-en-verk...

Avamys op doktersvoorschrift tegen hooikoorts en andere reacties. De werkzame stof in Avamys is fluticason. Fluticason behoort tot de bijnierschorshormonen of corticosteroïden. Het werkt ontstekingsremmend. Artsen schrijven het voor bij langdurig ontstoken neusslijmvlies, allergie, hooikoorts en neuspoliepen. Mijn dochter gebruikt het en het helpt haar fantastisch.

Bronnen:
http://www.apotheek.nl/Medische_informatie...

Hallo. Ik heb van mijn huisarts het middel Nasonex gekregen voor dezelfde klachten. Dit mag je zeker 2 maanden gebruiken. Ik merk dat het de neus/slijm vliezen wat rustiger houd. Het helpt mij goed. Succes

Zoutoplossing met eucaliptus. Helpt de zwelling verminderen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100