Is er een neusspray die je langer dan een week kunt gebruiken? (Ivm hooikoorts)

In verband met hooikoorts zou het heel fijn zijn om langer neusspray te kunnen gebruiken. Want bij gewone neussprays mag je dus niet langer dan een week gebruiken...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gewone? Naar mij part mag je die gewoon langer gebruiken, elke dag. Ik hoor heel slecht zonder neusspray en heb 1 van de krachtigste neussprays uit het ziekenhuis/apotheek maar vroeger gebruikte ik altijd gewone elke dag
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lekker ongezond, max
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kijk eens naar pilletjes, zoals cetirizine, gewoon te koop bij de drogist of zelfs aldi of lidl.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het beste is om naar de huisarts te gaan!
mijn buurman was (ook) steeds verkouden en hij gebruikte ook steeds dat spul dat je kunt kopen bij de drogist. Ik heb hem meermaals gewaarschuwd dat het NIET goed is om dat spul te gebruiken langer dan vermeld op de verpakking.
Uiteindelijk is hij tóch naar huisarts gegaan, omdat het niet goed ging, hij kreeg steeds meer klachten ... en nu is hem verteld dat hij dat spul nooit meer mag gebruiken!!! Hij heeft iets anders gekregen van de huisarts.
Er zijn middelen die speciaal voorgeschreven kunnen worden en veel beter werken! succes :)

Het beste antwoord

Zelf heb ik ook hooikoorts. Hiervoor heb ik pilletjes (desloratadine Teva 5mg) en neusspray Beclometason Sandoz. Beiden gaan via de huisarts.

De neusspray gebruik je een keer per dag, en je kan er weken mee doen.

Indien nodig kan je zo van de huisarts een herhalingsrecept krijgen. Voorlopig kan je hiermee voort. Het is elke dag gebruiken, al is het maar uit voorzorg om te voorkomen dat je een aanval van hooikoorts krijgt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel!

Andere antwoorden (4)

Neusspray met natriumchloride.

Natriumchloride is niets anders dan keukenzout. In de neusspray is het keukenzout opgelost in een bepaalde verhouding. Daardoor raken bij gebruik de huid en de slijmvliezen niet geïrriteerd. De spray verdunt vrijwel onmiddellijk het ingedikte slijm, waarna snuiten en ademen weer gemakkelijker worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is handig bij verkoudheid (al vind ik dat 'the real thing' veel beter is dan maar het helpt niet bij hooikoorts.
Avamys op doktersvoorschrift tegen hooikoorts en andere reacties.
De werkzame stof in Avamys is fluticason.
Fluticason behoort tot de bijnierschorshormonen of corticosteroïden. Het werkt ontstekingsremmend.
Artsen schrijven het voor bij langdurig ontstoken neusslijmvlies, allergie, hooikoorts en neuspoliepen.
Mijn dochter gebruikt het en het helpt haar fantastisch.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hallo.

Ik heb van mijn huisarts het middel Nasonex gekregen voor dezelfde klachten.
Dit mag je zeker 2 maanden gebruiken. Ik merk dat het de neus/slijm vliezen wat rustiger houd.

Het helpt mij goed.

Succes
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zoutoplossing met eucaliptus. Helpt
de zwelling verminderen