Ik ben vergeten een nieuw doosje van de pil te halen kan het kwaad als ik na mijn stopweek pas een week later weer de pil inneem?

Ik gebruik de pil niet tegen zwangerschap trouwens. Maar ik ben nu dus bezig met mijn stopweek en kom er achter dat ik eigenlijk al een nieuwe pil moest halen. Eigenlijk zou ik zondag dus de pil weer moeten nemen maar ik heb daar geen tijd voor. Kan het kwaad om later pas de pil weer in te nemen?

Toegevoegd na 59 seconden:
Ik bedoelde dus dat ik geen tijd heb om het te halen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.9K

Het beste antwoord

Je zegt niet wanneer je wel denkt te kunnen beginnen en je zegt niet waarom je de pil slikt.

Hier bel je gewoon de huisarts en aan het eind van de dag kun je het ophalen bij de apotheek. Sterker nog: ik kan ook rechtstreeks naar de apotheek (ook op zaterdag open) om de pil te halen. Kun je echt niet 1 minuutje tijd vinden om de apotheek of huisarts te bellen en even om de pil af te halen?

Je moet zondag beginnen, als je op maandagochtend de pil kan halen en meteen slikt ben je gewoon nog aardig op tijd en dan slik je hem maandagavond weer. Ook kun je gewoon maandagavond beginnen, dus 1 dag te laat omdat je hem niet slikt tegen zwangerschap.

Je hebt het over een week te laat beginnen, dus pas volgende week zondag. Dat kan omdat je de pil dus niet tegen zwangerschap slikt, als je de pil tegen acne slikt kun je wat meer last krijgen maar dat hoeft niet. Slik de pil dan weer gewoon drie weken en houd een stopweek (die hoeft overigens ook helemaal niet) maar je hebt kans dat je toch een bloeding krijgt. Voor de duidelijkheid: je bent niet beschermd tegen zwangerschap deze maand.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je bent dan een tijd niet beschermd tegen zwangerschap, dus als jij seksueel actief bent dan kan het zeer zeker vervelende gevolgen hebben. Als het tegen acne is weet ik niet of een week al lang genoeg zou zijn om een uitbraak van nieuwe puistjes uit te lokken. Maar jouw huisarts zal de anticonceptiepil met een bedoeling aan jou hebben voorgeschreven. Dus is het niet verstandig om daar zomaar een week mee te stoppen.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ze seksueel actief wordt, dan is ze een week niet beschermd tegen zwangerschap en moet dan bij de pil een condoom gebruiken, een condoom is sowieso aan te raden, omdat hij ook beschermd tegen geslachtsziekten. +