Hoeveel domperidon mag je gebruiken tegen misselijkheid?

Het is mij namelijk onduidelijk,
Het is een zelfzorg maar wel gekocht op advies van huisarts.

Als ik migraine heb neem ik een tablet.
Maar hoeveel mag ik dit herhalen als de misselijkheid blijft?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10mg
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Staat dat niet in de bijsluiter?

Het beste antwoord

Normaal gesproken moet je niet verder gaan dan 3-4 maar per dag één dosis. Het middel werkt 6-8 uur, meer pakken lijkt me dus niet nodig/verstandig. Als je echt zwaar twijfelt, dan zou je even contact op moeten nemen met je dokter. Zie onderstaande link voor wat extra informatie.

Toegevoegd na 35 seconden:
Uitgaande van de 10 mg tabletten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je!
Dus als ik na een aantal uurtjes nog misselijk ben kan ik eer nog een gebruiken. Ik gebruikte er steeds maar een en wist niet na hoe lang je weer mocht herhalen. Dank je voor je snelle reactie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt er inderdaad na enkele uren nog een nemen, maar je moet echt oppassen dat je er op die manier niet te veel gaat innemen. Niet verder gaan dan 3-4 verspreide dosissen per dag. Als je misselijkheid ondanks inname blijft, dan zou ik eens met je dokter gaan praten over een ander middel. Wellicht dat iets anders meer effect heeft op jou.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook al is het medicatie zonder recept, onjuist gebruik kan toch gevaarlijk zijn. Neem je te veel dan kun je last krijgen van: Sufheid, verwardheid (desoriëntatie), bewegingsstoornissen (extrapiramidale verschijnselen), spierschokken (convulsies), bewustzijnsafname.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die gebruik ik ook nogmaals dank

Andere antwoorden (1)

Het is inderdaad niet geheel duidelijk,maar men mag tot 80mg per dag gaan:
Oraal: suspensie/tabletten: 10–20 mg 3–4×/dag (bij voorkeur 15–30 min vóór elke maaltijd en vóór het slapen gaan); maximaal 80 mg per dag.
fremar