In hoeverre mag de evra pleisterpil loslaten?

In hoe verre mag de evra pleisterpil aan de randjes loslaten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

Als de pleister geheel of gedeeltelijk loslaat dient binnen 24 uur een nieuwe pleister te worden geplakt.

De pleister is bestand tegen aanraking met water. Douchen, baden, zwemmen en sauna hebben geen invloed op de werking of hormoonafgifte. Rondom de pleister mogen geen huidverzorgingsproducten worden gebruikt. Dat betekent ook dat je de pleister vóór het douchen of baden moet opplakken, aangezien veel douche- en badproducten parfum of crèmes bevatten. Ook mag de pleister niet extra worden vastgeplakt met gewone pleister of tape.

Toegevoegd na 1 minuut:
Onder gedeeltelijk vallen ook de randjes, dus de pleister moet nergens loslaten wil het een betrouwbaar anticonceptiemiddel zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De pleister mag niet geheel of gedeeltelijk loslaten, waarbij met gedeeltelijk wordt bedoeld dat de pleister niet voor laten we zeggen een kwart of de helft loslaat. Als kleine randjes loslaten dan is dat natuurlijk nog niet zo'n probleem (het geneesmiddel wordt voor het grootste gedeelte immers nog gewoon afgegeven). Sowieso wordt het meeste geneesmiddel afgegeven in de beginfase van het dragen van de pleister, wanneer de randjes van de pleister normaal nog niet gaan loslaten.