Wat is de precies de naam van deze pleisters?

Als je nog heel jong of angstig bent voor prikken van oa. een infuus dan kun je in het ziekenhuis een soort toverzalf krijgen zodat het prikken nauwelijks tot geen pijn doet.
Maar nu is er iets nieuws... Het heeft dezelfde werking ( het verdoven van de huid) maar deze schijnen nog beter te werken dan de lidocaïne zalf.
Hier zit het verdovend middeltje al verstopt in de pleister.
Ik ben heel erg benieuwd of er iemand is die mij kan vertellen hoe deze nieuwe pleisters precies heten, zie foto

Link: http://www.elkerliek.nl/Kind/Kindersite/hoe-zit-dat/hoe-zit-dat-Bloed-prikken.html

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dat wordt een Emla-pleister genoemd. De werkzame bestanddelen in Emla zijn lidocaïne en prilocaïne.
Amadea