Mag je op thyrax bijten bij inname?

Mijn waarden gaan maar niet omhoog, terwijl er steeds meer pillen bijkomen. Ik bijt erop boj inname, kan dit de oorzaak zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lees de bijsluiter!

Antwoorden (2)

Gebruik

Voor de juiste dosering en het juiste gebruik dient u altijd op het etiket van de apotheek of in de bijsluiter te kijken. Neem Thyrax tabletten in met een half glas water. Slik ze in hun geheel door, dus kauw er niet op en maak ze niet fijn. Doe dit op een lege maag (minstens 30 minuten voor het eten of 2 uur na het eten), omdat Thyrax slecht wordt opgenomen als er ook voedsel in de maag zit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Het zijn hele kleine pilletjes en ook het aantal mg is laag, het komt allemaal nogal nauw. Als je een pilletje van 0,1 mg gaat kauwen kan er zomaar iets niet in je maag komen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies! En zoals je al zegt: het zijn hele kleine pilletjes. Makkelijk door te.slikken.
Bespreek met je arts om Cytomel er bij te 'slikken'. Veel schildklierpatiënten reageren nauwelijks of slecht op Thyrax en krijgen T3 er los bij in de vorm van Cytomel.

Nog beter is het om te overwegen over te stappen op natuurlijke schildkliermedicatie, zoals Armour. Dit kun je overleggen met je arts, internist of endocrinoloog. Mocht de behandelend arts niet op de hoogte zijn: Iedere apotheek kan Armour bestellen bij: Venlo Internationale Apotheek BV (Puteanusstraat 33, 5911 ET Venlo, tel 077 3512570). Voor mij deed Thyrax 0,0, alleen het geven van vervelende bijwerkingen. De natuurlijke variant sloeg binnen 2 weken aan.

Laat, als je weinig vis, zout en zeedieren eet, ook je jodium eens bepalen. Je bent niet de eerste schildklierpatiënt in Nederland die een tekort jodium heeft en dat houdt de TSH wat hoger en de FT4 wat lager, ondanks de toevoer van levothyroxine (=Thyrax).

Succes!