Mag ik nu een wijntje drinken icm oxazepam?

Ik heb om half 4 een oxazepam gehad. Mag ik dan om 8 uur een wijntje drinken?
Of gaat dat niet goed?
In de bijsluiter staat: geen alcohol maar dat staat in alle bijsluiters

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.6K

Antwoorden (5)

Versuffende werking
De combinatie van Oxazepam en alcohol is zo slecht omdat het een kalmeringsmiddel betreft.
Oxazepam heeft een versuffende werking en die wordt door alcohol versterkt. Zelf als u regelmatig Oxazepam gebruikt en het versuffende effect niet meer merkt, zal een glas alcohol u nog steeds kunnen verrassen. Drink daarom liever gewoon niet.

Oxazepam en alcohol in principe niet goed samen. Bekijk daarom altijd kritisch de bijsluiter voor u een pil inneemt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beter van niet natuurlijk. De halveringstijd is zo'n 5,7-10,9 uur, dus de oxazepam zit nog steeds in je lichaam. Alcohol versterkt het versuffende effect en als je er vatbaar voor bent loop je ook het risico op o.a. ademdepressie of flauwvallen.

Rooibosthee is een beter idee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tuurlijk mag je een wijntje drinken! moet je toch zelf weten? maar of het verstandig is?
Hoe de werking gaat uitpakken ? dat ga je wel vernemen, hou er wel erug rekening mee dat de werking dubbel word!!! dus vanavond dan maar ff geen helicopter besturen!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je vanavond nog iets moet doen drink je niet. Heb je een tv avondje gepland dan kan 1 wijntje geen kwaad.
Maar de bijsluiter raadt het af zoals je zegt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt het proberen, maar het is niet aan te raden.
De eerste keer kun je beter zorgen dat je niet alleen bent. Hierdoor kan je omgeving ingrijpen mocht er iets misgaan.
Weet wel dat je extra lang geen (rijbewijs)voertuig mag besturen. Onder deze omstandigheden los van elkaar is het al riskant, maar beide tegelijkertijd lijkt het mij ronduit strafbaar.