Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

ik ben de allereerste pil (nummer 1) na de placebotabletten vergeten te nemen, is de werking van yaz 24 plus 4 verminderd?

Toegevoegd na 6 minuten:
ik wil dus eigenlijk weten of het erg is om 5 dagen geen pil (4 placebo en 1 helemaal niet) te nemen in plaats van 4 dagen? en of ik nu kans heb om zwanger te zijn?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je een lichtroze, werkzame tablet (tabletten 1-24 van de strip) vergeet, moet je het volgende doen: Als je minder dan 12 uur te laat bent met het innemen van een tablet, is de bescherming tegen zwangerschap niet verminderd. Neem die tablet in zodra je eraan denkt en neem de volgende tabletten weer op het gebruikelijke tijdstip in. Als je meer dan 12 uur te laat bent met het innemen van een tablet, kan de bescherming tegen zwangerschap verminderd zijn. Hoe groter het aantal vergeten tabletten, hoe groter de kans wordt op een zwangerschap. De kans op onvoldoende bescherming tegen zwangerschap is het grootst als je een lichtroze tablet vergeet aan het begin of aan het einde van de strip. Daarom moet je de volgende regels opvolgen: Eén tablet vergeten tijdens dag 1-7 (eerste rij tabletten). Neem de vergeten tablet in zodra je eraan denkt, ook als dit zou betekenen dat je twee tabletten op hetzelfde moment moet innemen. Neem de volgende tabletten weer op het gebruikelijke tijdstip in, en gebruik de volgende 7 dagen een extra voorbehoedmiddel, bijvoorbeeld een condoom. Als je in de week vóór de vergeten tablet seks hebt gehad, moet je er rekening mee houden dat je zwanger zou kunnen zijn. Neem in dit geval contact op met je arts.

Bronnen:
http://www.yaz24plus4.nl/wat-is-yaz-244

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100