Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Vanaf hoeveel mIE/ml bied een Hepatitis B kuur mij bescherming?

Ik heb op school een hepatitis B kuur mogen doen en deze heb ik afgerond. Ik heb al bloed laten prikken. Vandaag heb ik een kaartje van het lab teruggekregen. Hierop staat 157 mIE/ml. Mijn klasgenoten hebben 1000 mIE/ml erop staan. Betekend dit nu dat ik niet beschermd ben of ben ik wel beschermd maar niet heel goed ofzo? Ik heb er verder geen uitleg bij gekregen dus ik heb geen idee wat dit betekend.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Een waarde van 10mIE/mL is al voldoende voor tenminste 25 jaar bescherming. Je bent dus meer dan voldoende beschermd, maar het kan zijn dat over 25 jaar blijkt dat het in jouw geval verstandig is om nog een keer te vaccineren terwijl de kans dat dit bij je klasgenoten die een waarde van boven de 1000mIE/ml moet kleiner is. Dit hoeft dus niet, er is een grote kans dat ook jij levenslange bescherming hebt. Je hoeft je in ieder geval de komende 25 jaar geen zorgen te maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed antwoord. +1

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding