Wordt acne erger als je net begonnen bent met treclinax gel (tretinoine en clindamycine)?

Ik ben net begonnen met TRECLINAX te gebruiken omdat ik acne heb op mijn wangen. Ik ben bang dat het erger wordt, ik moet veel reizen deze zomer en wil niet dat ik niet meer naar buiten durf te gaan.

een jaar geleden
5.4K
Antoni
een jaar geleden
@annaelizabeth, zoiets staat meestal wel vermeld in de bijsluiter. Misschien vind je informatie daarover daar? Ik raad je aan de bijsluiter (opnieuw) te lezen.
tinus1969
een jaar geleden
Lees https://www.apotheek.nl/medicijnen/tretinoine-op-de-huid
Ik zou zeggen; meteen beginnen! Want over een paar weken is het dus beter.
talisa22
een jaar geleden
Een behandeling met Treclinac mag niet langer duren dan 12 weken achter elkaar. Bij continuering moet de behandeling eerst worden geëvalueerd. Mogelijk zijn tot enkele weken na het begin van de behandeling geen therapeutische verbeteringen waar te nemen.

Antwoorden (1)

Ja, dat kan. Sommige mensen kunnen eerst hun acne zien verslechteren. De puistjes kunnen dan erger worden en tevens kan je een droge huid krijgen. Meestal zal deze bijwerking ophouden na enkele weken nadat je bent begonnen met smeren.

Niet iedereen zal in aanmerking komen voor Treclinac. Wellicht ben je allergisch voor een ingrediënt in Treclinac. Dan dien je Treclinac dus niet te gebruiken om te voorkomen dat je ernstige bijwerkingen krijgt.
Ook dien je geen Treclinac te gebruiken als je zwanger bent, borstvoeding geeft of de ziekte van Crohn hebt. Als je twijfelt, kun je het beste een afspraak te maken met je huisarts.
SimonV
een jaar geleden