Wat voor schimmel is dit? En mag ik bij ringworm Tea tree crème gebruiken in combinatie met Miconazolnitraat?

Ik heb zo'n 3 a 4 weken een ringworm. Sinds ong. 1 week ook opeens veel andere kleine, schimmelachtige, rode plekjes, die vanuit de binnenkant gaan schilferen (iemand een idee wat dit kan zijn? huisarts zegt dat het geen ringwormen zijn maar een andere vorm van schimmel, maar hij weet niet welke).

Ik smeer sinds maandagavond miconazolnitraat, maar wil ook tea tree creme gebruiken. Kan dit gewoon samen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (2)

Even wachten met andere smeersels,
Werkt pas naar ongeveer een week het spul. Werd bij mij apotheek afgeraden om in de eerste periode met andere zalven te combineren
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Had ik ook namelijk
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De eerste periode duurt dus ong. een week neem ik aan? Dan zal ik nog even wachten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ongeveer 1 a 2 wkn je metk het vooral dat de jeuk minder wond als je dat hebt. Daarna kon je wel beginnen met andere creme's
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
maar waarom met iets anders beginnen als de eerste helpt?
Ringworm IS huidschimmel, zo genoemd omdat het zich naar buiten uitbreidt. Ik zou inderdaad niet combineren met andere zalven of crèmes om het risico te voorkomen dat die antischimmelcrème minder werkzaam wordt.

Toegevoegd na 4 minuten:
Bijgaand een voorbeeld van hoe ringworm er uit kan zien.