Hoe lang zijn de meeste pillen (medicijnen) houdbaar? Ik heb levocetirizine gekregen in januari en nu al over de datum.

Hoe lang is levocetirizine houdbaar.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier zou ik mee terug naar de apotheek, dit is wel erg kort, je hebt ws een 'oud' doosje meegekregen.
Het kan geen kwaad, alleen kan de werking langzaam wat afnemen.

Het beste antwoord

Ik heb ook de levocetirizine in de kast liggen met houdbaarheidsdatum 4-2012. Ik heb ze volgens mij al wel 2 jaar liggen, maar zeker meer dan een jaar. Ik zou even melden bij de apotheek dat de houdbaarheidstermijn wel erg kort was als je ze toch wegbrengt. Wellicht kunnen ze je tegemoet komen bij de aanschaf van nieuwe... (het hooikoortsseizoen is tenslotte nog lang niet om.)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Met medicijnen geen risico lopen en best inleveren bij uw apotheek. Hij kan u ook beter vertellen of die nog geldig zijn of niet. In bijlage kan u de bijsluiter vinden.