Kan Citalopram oorzaak zijn van erger wordende eetbuien?

Ik slik al jaren Citalopram 20 mg per dag tegen depressieve en angst gevoelens. Nu lees ik in de bijsluiter wel dat het middels als bijwerking kan hebben oa gewichtsverlies maar ook gewichtstoename. Verder staat er echter niet bij waardoor dit dan zou kunnen komen (bv omdat je niet meer voelt wanneer je 'vol' zit) Ook in de gebruikerservaringen zie ik geen ervaringen staan dat mensen veel aankomen doordat ze haast onbedwingbare eet buien hebben. Weet iemand of de eetbuien verergerd kunnen zijn door dit middel?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (1)

In Wikipedia wordt toegenomen eetlust wel als bijwerking gemeld.
Het hebben van een depressie kan echter ook al leiden tot eetbuien. Vooral emotionele eters zijn hier gevoelig voor.
SimonV