Waar kan ik op internet informatie vinden over allergie voor morfine?

man kreeg zelfs blaren bij het infuus waar de morfine in ging. Is dit zeldzaam? ernstig?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Er wordt in het medische circuit zelfs helemaal geen morfine meer uitgeleverd dus dit kan niet waar zijn.
Er zijn momenteel 2 vervangers op de markt en de meest gebruikte is Voltaren.
Inderdaad klopt het dat medisch Internet is afgeschermd voor publiek. Wel is publieksinformatie te verkrijgen via Pubmed.nl maar of hier iets over te vinden lijkt me sterk.
Advies: raadpleeg uw (stokoude) apotheker eens, die kan u vast wel vertellen wat er zoal gaande is op de moderne verdovingsmarkt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het komt zeker vaker voor.
Zie hier: http://www.ziekenhuis.nl/index.php?cat=medicijngids&medgids=question&id=9863
Een technisch stuk met een klein deel over morfine: http://iturl.nl/snNjg , waarin onder andere staat: "Morfine
heeft geen direct effect op de myocardfunctie, maar het geeft wel arteriële en in sterkere mate veneuze
vasodilatatie. Verder vertraagt morfine het hartritme. De voornaamste niet receptor afhankelijke bijwerking
is het vrijmaken van histamine, hetgeen kan resulteren in hypotensie, tachycardie en een theoretisch risico op de
toename van bronchospasme bij patiënten met reactieve luchtwegen".
Is het zeker dat je man allergisch is voor de morfine op zich en niet voor andere stoffen in het infuus?