Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Ik heb per ongeluk 2 anticonceptie pillen geslikt, wat moet ik nu doen?

Hallo,
Ik heb gister heel erg perongeluk 2 pillen geslikt (microgynon20) dit is me echt nog nooit gebeurd! Maar is dit slecht voor m'n gezondheid? En wat moet ik nu doen? Stoppen of verder slikken? En is het nog veilig? Heel erg bedankt!!!

Weet jij het antwoord?

/2500

Geen paniek, zo erg is het niet als dat eens gebeurt. Gewoon doorgaan met je strip, let wel even extra op de dagen want die kloppen niet meer nu. Je bent nog net zo beschermt als wanneer je 1 pil had genomen.

Wat u moet doen wanneer u te veel van Microgynon 20 heeft ingenomen: Er is geen melding gemaakt van ernstige schadelijke gevolgen van het tegelijk innemen van veel Microgynon 20-tabletten. Als u meerdere tabletten tegelijk heeft ingenomen, dan kunt u last krijgen van misselijkheid of overgeven. Bij jonge meisjes kan er bloedverlies uit de vagina optreden. Mocht u ontdekken dat een kind meerdere tabletten heeft ingenomen, vraag dan uw arts of apotheker om advies. Wanneer u te veel van Microgynon 20 heeft gebruikt of ingenomen, neem dan onmiddellijk contact op met uw arts of apotheker. (Conlusie, je hoeft niet naar de dokter, aangezien je ''maar'' 2 pillen hebt gebruikt. Het zou wat anders zijn als je er 4 of 5 neemt)

Bronnen:
http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h30863.pdf

Het heeft vlgs. mij niet zoveel gevolgen,je komt alleen een pil te kort in deze maand,is mij ook al eens in een verdwaasd moment gebeurd,ik heb toe de apotheek gebeld,hun advies, "neem een strip uit volgende strip,en bewaar die strip als reserve,voor als bv eens hebt overgegeven,en je een 2de pil moet nemen ". Je zal hooguit wat hoofdpijn en misselijk zijn,ik heb dezelfde . Voor de zekerheid even apotheek bellen. succes Toegevoegd na 33 minuten: pil uit de volgende strip

Het is niet de zwaarste, als je misselijk of overdreven duizelig bent of helemaal geen eten meer binnen kunt houden dan ff naar de dokter maar maak je geen zorgen en haal op tijd je nieuwe voorraadje! Succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100