Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Astma & Antidepressiva (ssri), gaat dat samen?

Hey,

mag iemand die astma heeft een SSRI gebruiken?

Is dat gevaarlijk of niet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Als het goed is weet jouw apotheker precies wat je allemaal aan medicijnen slikt.
Zij weten ook wat wel en niet bijelkaar geslikt mag worden en als het goed is krijg je daarover een waarschuwing.
Heb je die waarschuwing niet gekregen, bel dan even
naar de apotheek.
Daar kan men jouw deskundig adviseren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens het Farmacotherapeutisch Kompas is er geen bezwaar om bij astma een SSRI te gebruiken. Hou wel rekening met bijwerkingen, zeker gedurende de eerste weken, en met eventuele interacties tussen die SSRI en eventuele andere medicijnen, hoewel dat laatste de verantwoordelijkheid van behandeld arts en apotheek is om in de gaten te houden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mag ik de motivatie van de min zien. Ik beloof niet boos te zullen worden. :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hey, ik dank je nogmaals dat je gereageerd hebt maar ik zweer dat "ik" je geen minpunten heb gegeven.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach, soms gaat dat minnen per ongeluk maar ik zie liever argumenten. Daar kunnen we allemaal iets van leren.
Neem aan dat de medicijnen door een arts zijn voorgeschreven.
Als je in het vervolg medicijnen krijg moet je gelijk altijd even vragen of het bij je andere medicijnen kan.
(vraag het zelf altijd voor de zekerheid)

In de apotheek krijgt men altijd een waarschuwing op de computer als het niet kan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding