ik slaap de laatste tijd heel slecht, en ik zat te denken aan slaap pillen, maar hoe duur zijn die & mag ik ze zelf halen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (8)

Minimaal 18 jaar of een recept van de dokter of je ouders
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan melatoninetabletjes proberen. Die verkopen ze in elke drogist en apotheek en zijn zonder recept verkrijgbaar. De prijzen verschillen. Ligt er namelijk aan welk merk je neemt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Homeopatische slaaptabletten kun je gewoon bij de kruidvat, DA of een andere drogist halen.

Je hebt speciale 'nachtrust' tabletten van a.vogel. Die zijn 14,95 (zie link)

Er zijn er nog meer natuurlijk, ook goedkoper, dus kijk gewoon even rond bij je drogist.

Zelf deze van A.Vogel gebruikt. Werkt prima!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van Flinndal zijn de nachtruspillen wel goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koop 500 minipilletjes van het Merk Sleeepzz kost 10 euro bij kruidvat is Melotanine en kan dus geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent 12 en daarom zit ik niet te denken aan slaappillen tenzij je wat valeriaan of iets homeopathisch bedoelt. Ga eerst eens na waarom je slecht zou kunnen slapen en los die oorzaken op. 's Avonds eerder voor de computer vandaan komen en frisdranken en andere zoetigheid matigen kunnen al een stuk schelen. Pieker je ergens over dan helpt het vaak om op te schrijven wat je dwars zit. Om een paar voorbeelden te noemen. Melatonine is onzin op jouw leeftijd omdat je lichaam er ruim voldoende van aanmaakt. Andere slaappillen komen neer op benzodiazepinen die slechts korte tijd werken, verslavend kunnen zijn en waarschijnlijk meer bijwerkingen dan nuttig effect opleveren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Minimaal een uur voordat je gaat slapen,weg bij de computer.
Computer is inspanning.
Tv kijken of lezen is ontspanning voor het slapen gaan.
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
++++++!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dikke ++++
Lekker een beker warme chocolademelk met slagroom of gewoon warme melk.
Vooral op deze leeftijd.
Inderdaad de rust creëren voor het slapen gaan!!!!!!!
Goed antwoord Keesvi
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Melatonine is helemaal geen slecht idee. Mijn zoon van 10 slikt het al bijna 2 jaar omdat hij slecht sliep.
Wel op voorschrift van de kinderarts.
En er komt bij dat hij ADD heeft, misschien dat jij ook iets (mankeert).
Ga eens bij je huisarts informeren. Syc6 ermee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Melatonine is niet per definitie een slecht idee, maar wel als je 12 bent en ze zonder overleg met een arts zou gaan gebruiken.
+ dus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Lies12: Dank voor je aanvulling. Dat is precies ook mijn reactie naar jou, Babbink.
wil je beter slapen, dan is belangrijk dat je niet te laat gaat eten.. 3-4 uur voordat je gaat slapen.. als je maag vol zit dan kan je lichaam niet goed ontspannen en dan slaap je slecht... ga ook geen spannende dingen doen 1 uur voordat je gaat slapen, geen vecht spel spelen of horror kijken, het is belangrijk dat je ontspannen naar bed gaat.. en verder je kan kruiden thee gaan drinken bijvoorbeeld Zonnatura Goede nachtrust...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog een aanvulling op wat al gezegd is: echte slaapmedicatie, benzodiazepinen, zijn uitsluitend op recept verkrijgbaar. Omdat deze middelen verslavend zijn, worden ze in principe alleen kortdurend voorgeschreven. Ze worden niet vergoed (sinds een aantal jaar is dat zo) behalve in bepaalde uitzonderlijke situaties (o.a. zware psychiatrische stoornissen, epilepsie). Ze zijn niet heel duur (zeg een paar euro voor een stipje van 5 of 10 stuks) maar ook geen oplossing voor de lange termijn. Ik las ergens dat je nog erg jong bent, dan zal je huisarts ze waarschijnlijk ook niet voorschrijven vanwege het verslavingsgevaar en de vervelende bijwerkingen (vooral sufheid, een verminderd reactievermogen en spierzwakte).

Er zijn verder wel wat natuurlijke middeltjes, zoals ook veelvuldig genoemd in andere antwoorden. En af en toe een tabletje valeriaan nemen voor het slapengaan, kan ook geen kwaad. Maar ik denk dat het verstandiger is om uit te zoeken wat de reden is dat je zo slecht slaapt. Zorg er eerst voor dat je slaapkamer niet te warm, donker genoeg en rustig is, en dat je de dag langzaam afbouwt, dus niet meer TV kijkt of drukke computerspelletjes doet vlak voordat je gaat slapen. Als je niet kunt slapen doordat je ligt te piekeren, praat dan met vrienden, familie of een vertrouwenspersoon (bijvoorbeeld een mentor op school, of je huisarts) over de dingen waar je over piekert. Blijf je slecht slapen, ga dan eens met je huisarts praten. Er zijn zelfs cursussen om beter te leren slapen, dus er is van alles wat je kunt proberen, natuurlijk afhankelijk van de reden waarom jij zo slecht slaapt.