ik heb geirriteerde spieren in mijn schouder ,hoelang hou je daar ongeveer last van?

iemand ervaring??? uit de mri kwam dat de spieren in mijn schouder zeer geirriteerd zijn

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

Als je niet veranderd kan het niet over gaan. Het is er niet voor niets gekomen en het vertelt je dat je 'iets' of meerdere dingen niet goed doet.

Laat je begeleiden door specialisten zoals een fysio. Die kunnen je vast wel vertellen wat je moet veranderen. Anders kan je altijd nog aan TaiChi doen en leer je precies hoe je heel effectief met je lichaam moet omgaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Mijn ervaring met dergelijke irritatie is, voldoende bewegen, echter niet belasten. Warm houden en tegen de pijn een aleve (lees wel goed de bijsluiter).
Beterschap.
13 jaar geleden
Dat is sterk afhankelijk van;
-welke spier het betreft
-de reden dat de spier is geïrriteerd (dit kan 1001 mogelijkheden zijn. In mijn optiek is de geïrriteerde spier vaak een gevolg van iets anders, bv een niet goed functionerend gwricht)
-de dagelijkse belasting die de spier te verduren krijgt (ben je bv bureaumedewerker of plafondschilder)
-de conditie / kwaliteit van omliggend weefsel
-je eigen leeftijd (herstellend vermogen)

Maar om een indicatie te geven over een tijdsduur; 2 wkn tot ca 2 jaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb er nu al anderhalf jaar last van en in de winter is het erger en als het al te erg wordt neem ik een pijnstiller

een warme douche helpt ook en naar de sauna en onder de zonnebank alles wat dus met warmte heeft te maken helpt bij mij

en idd niet teveel belasten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gelukkig geneest zoiets meestal vanzelf. Met wat aangepaste bewegingen en gerichte oefeningen gaan de klachten in een aantal weken over: tijdens de acute fase zijn passieve oefeningen belangrijk om de schouder soepel te houden.
Zodra de erge pijn over is moet de patiënt, soms onder leiding van een fysiotherapeut, beginnen met voorzichtige actieve oefeningen.