Als je geen medicijn tegen maagzuur in huis heeft zijn er een paar tips die mogelijk helpen:
Kauwen op havervlokken
Kauwen op amandelen zonder zout
Kauwen op een stuk bruin brood
Leg uw hoofd hoger dan uw lichaam, met behulp van kussens
Buk niet voorover mar hurk als u iets moet oppakken
Een kopje vanille vla, langzaam oplepelen, bindt het zuur iets

Drink desnoods een glaasje lauwe melk
Beweeg langzaam, ga rustig op bed liggen met uw hoofd op enkele kussens. Vermijdt gedachten aan eten want gek genoeg kan het daardoor erger worden.
Zorg dat u wat bruinbrood (en een glaasje water of melk) naast uw bed heeft staan...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

een perpermuntje
of een maalox
en geen zuurhoudende producten nemen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik doe een theelepel bakpoeder en een half kopje water mengen. Dit mengsel is niet erg smakelijk maar het neutraliseert maagzuur binnen seconden. Veeeeeeel goedkoper dan medicijnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
aardappelen koken en het sap waarin de aardappelen hebben gekookt laten afkoelen en uitdrinken niet zo lekker maar helpt goed
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
glaasje melk
Sodium Bicarbonate (maar smaakt slecht)

Toegevoegd na 1 uur:
Op Glycyrrhiza hout knabbelen (kalisjenhout in mooi Vlaams)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
•Het drinken van warme melk met een paar druppels pepermuntolie is een weldaad wanneer men last heeft van maagpijn.
•Om maagpijn en brandendmaagzuur te voorkomen is het belangrijk om te letten op de eet-en leefgewoonten. Matig eten en drinken, niet teveel alcohol en scherpe gerechten geeft de maag de gelegenheid om tot rust te komen.
•Maagzuur? Rasp een rauwe aardappel en verdun het sap met warm water. Drink dit onmiddellijk na bereiding op. De beste tijdstippen zijn `s morgens voor het ontbijt. `s middags voor het eten en `s avonds voor het naar bed gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
augurken, of rennie gebruiken!!!

ik zeg altijd maar.. rennie rules!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een zoete appel helpt wonderbaarlijk.

En anders is melk ook een hele goeie oplossing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Appelsap, appels
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom wil je een antuurlijk middel tegen maagzuur.
Je problemen moeten ergens vandaan komen. Ga er mee naar de huisarts in plaats van zelf aanmodderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vanillevla. Heeft me erg goed geholpen tijdens mijn zwangerschap durende maagzuur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon Rennie. Kijk eens naar de samenstelling ervan : 50% krijt en 50% suiker. Natuurlijker kan bijna niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij last van je maag: Warm water of warme anijsmelk. Anijs vind je in de supermarkt bij de koffie en is sowieso erg lekker.

En als echt het maagzuur naar boven komt: pepermunt of rennie...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Drink twee grote glazen water als je maag hebt. Chronische maagpijn kan door een bacteriële ontsteking worden veroorzaakt. Ga daarvoor naar je huisarts.

Toegevoegd na 58 minuten:
...als je maagpijn hebt... (nieuw toetsenbord...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
windolie, dit is op basis van venkel en is bij bepaalde apotheken verkrijgbaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pepermunt en bijvoorkuur Wilhelmina pepermunt Vaak te koop bij Tankstations en apotheek of drogist. Maar heb je regelmatig last van maagzuur moet je eens opletten wat je eet of drinkt. Kan je niets van een patroon daar in ontdekken dan toch maar eens naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Witte druiven, heb ik kilo's van gegeten tijdens mijn zwangerschap (had het uit een of ander biologisch boekje, en het hielp!).